De Belgen zullen zich nog lang herinneren hoe intens ze 12 juni 2021 en de EK-openingsmatch van de Rode Duivels hebben beleefd. We popelen allemaal om ons nationaal elftal uitbundig aan te moedigen tijdens het meest naar uitgekeken evenement van het jaar. We verlangen ernaar opnieuw samen te komen om een gemeenschappelijke overwinning te vieren en terug momenten van samenhorigheid te beleven. Daarom besloot RMB integraal deel uit te maken van deze uitzonderlijke show... met een eventdag in het teken van innovatie en creativiteit.
Op zaterdag 12 juni 2021 wordt voor ons team de aftrap gegeven voor het EK, een niet te missen mediamoment dat mensen samenbrengt! RMB wil op zijn eigen manier van de partij zijn met drie exclusieve acties: 'Super Ballekes', 'Minute Pronographique' en 'Goal of the Day'.
De belofte? De reclameblokken aantrekkelijker maken voor de kijkers, ongeacht hun profiel. Een zwart-geel-rood accent toevoegen aan een buitengewoon, wereldwijd evenement. Huismussen, feestvierders, traditionals, humorliefhebbers of digital lovers… deze bijzondere dag heeft een effect op iedereen.
'Super Ballekes' zoals de Super Bowl, maar dan op z'n Belgisch
De Super Bowl is het meest gemediatiseerde en bekeken sportevenement in de Verenigde Staten. De tv-zenders benutten de wedstrijd om commercials te verkopen die specifiek zijn afgestemd op het evenement en er integraal deel van uitmaken. Door het 'Super Ballekes'-reclameblok in te voeren wil RMB dat de EK-wedstrijd België-Rusland van begin tot einde een echte show wordt! Enthousiasme op z'n Amerikaans, maar op kleinere schaal.
Concreet betekent dit dat het entertainment tijdens de rust gewoon doorgaat! Het idee is om de commercials een prominente plaats te geven, door er niet te missen hoogtepunten van te maken. Voor de gelegenheid wijdt RMB het reclameblok na de eerste helft volledig aan nog niet vertoonde commercials. Qua creativiteit en format is alles mogelijk. De commercials zullen inspirerend, grappig, boeiend, origineel… zijn. Een buitenkans voor de adverteerders die voordeel zullen halen uit een context met zeer hoge kijkcijfers. BMW, Disney, Proximus, ING en Plan International België gaan als eerste merken de geschiedenis van 'Super Ballekes' in.
'Minute Pronographique' om te ontspannen
In samenwerking met BWIN, Maïs Gaté Production en de RTBF pakt RMB vanaf 12 juni in 'le Mag de l'Euro' - het EK-magazine dat telkens de match van 21 u inleidt - ook uit met 21 komische video's van Alex Vizorek. Ideaal om de lachspieren op te warmen, voordat de voetbaleuforie losbarst. Alex kruipt in de huid van een adviseur voor sportweddenschappen.Hij geeft commentaar op het laatste voetbalnieuws met fake infographics, gekke peilingen, absurde statistieken, irrationele gegevens en zelfs uit de context gerukte persknipsels.Een zotte kijk op de competitie en teams! Liefhebbers van (al dan niet) doordachte pronostieken zullen in hun nopjes zijn. Een knotsgekke frisse wind in deze ernstige wereld van sportliefhebers, die - om het op z'n De Bruynes te zeggen - "Het kan me geen kloten schelen".*
Met 'Goal of the day' is het feest op straat
Opdat het feest - ondanks alles - doorgaat in onze straten, is vanaf 12 juni het mooiste doelpunt van de laatst gespeelde wedstrijd te zien op de digitale schermen van Clear Channel. Een unieke samenwerking tussen RMB, de RTBF en de OOH-regie. Voor sponsor ING is dit een garantie dat het merk tijdens het EK in zijn communicatiekanalen vernieuwend uitpakt en zijn naam linkt aan een uniek en bijzonder creatief project.
Het snacking format van 6 seconden verschijnt gedurende 20 uur op de 2 m² City Play- en I-Conic-schermen van Clear Channel. Waar is da feestje? In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en verschillende grote steden in Wallonië: een unieke ervaring die ertoe zal bijdragen dat de beelden van het EK Voetbal tot leven komen op zoveel mogelijk schermen, die voor iedereen toegankelijk zijn. Let wel op: er mogen maximaal 50 personen voor een scherm samenkomen zonder masker en social distancing!
* "Het kan me geen kloten schelen"is een bekende uitspraak die Kevin De Bruyne deed voor het EK 2016 en na het WK van 2018.