Rode Duivels dol op hun eigen Côte d’Or?

De voorbije dagen maakten de Rode Duivels hun opwachting op enkele verpakkingen van Côte d’Or. Sinds begin dit jaar is Côte d’Or immers partner van de Rode Duivels en Red Flames. De speciale verpakkingen met de nationale ploeg pasten in de voorbereiding van de internationale toernooien in 2020. Ondanks dat deze wedstrijden niet kunnen doorgaan dit jaar, was het vernietigen van de themaverpakkingen of producten geen optie voor de chocoladeproducent. Je zal dus nog even je tanden kunnen zetten in een stukje Kevin Debruyne, Eden Hazard, Romelu Lukaku of een andere Rode Duivel.
Voetbalfans die treuren om de afgelaste wedstrijden van de nationale ploeg kunnen op zijn minst hun favoriete spelers terugvinden in de winkelrekken. Een kleine, maar daarom niet minder smakelijke troost. “Als trotse partner van de Rode Duivels hebben wij bij Côte d’Or speciale verpakkingen ontworpen, die al volop in productie waren toen de coronacrisis uitbrak. Toen het uitstel van de voetbaltoernooien werd bevestigd, waren onze verpakkingen net in het winkelschap en was het nooit aan de orde om de reeds gebruikte verpakkingen te vernietigen. Niet alleen zou het een enorme verspilling zijn van voeding en verpakkingen – échte supporters tonen ook in alle tijden dat ze als 1 man achter de Rode Duivels blijven staan. Deze verpakkingen zijn dus echte limited editions daar we in de fabriek reeds bezig met de overschakeling op de reguliere verpakkingen, die in juni in de winkel beschikbaar zullen zijn," zegt Charles-Henri Casala, marketing director Côte d’Or Benelux.
Ondanks het uitstel zijn er dus momenteel nog speciale edities van mignonettes, repen en tabletten in de winkel te vinden zijn. De ruimere marketingcampagne, inclusief een wedstrijd om tickets te winnen voor de matchen van de Rode Duivels, wordt wel uitgesteld. Bij eventuele vragen kunnen consumenten terecht op de Cote d’Or-website.
Terzijde: net als bij heel wat andere voedingsbedrijven blijft de productie en toelevering van Côte d’Or draaien tijdens de coronacrisis. “Dankzij de niet-aflatende inzet van onze medewerkers, mogen de consumenten er gerust in zijn, er zal geen tekort zijn aan Côte d’Or-chocolade in de winkelrekken de komende maanden. Ik wil hen hiervoor oprecht bedanken.” aldus Jan Willem Balk, managing director Mondelēz International Benelux.“In onze productiefaciliteiten wereldwijd gelden sowieso strenge hygiëneprotocollen. Sinds de prille start van de uitbraak van het virus passen we extra maatregelen strikt toe, zoals het voorzien van het nodige beschermingsmateriaal en het respecteren van de social distance. De veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en hun dierbaren staan immers voorop.”
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]