Rodenbach steekt zich in het nieuw

Design / News / Retail

Rodenbach 2017 5Brouwerij Rodenbach gaat fors investeren in haar merken, in de verschillende markten en in de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Zo krijgen alle Rodenbach-bieren een redesign, wordt er een merkondersteunend programma voor België en exportlanden uitgerold en wordt er in de brouwerij € 2,7 miljoen in brouwtechnologie geïnvesteerd.

Rodenbach 2017 3 De huidige Rodenbach-etiketten dateren van 2007 maar nu krijgen alle Rodenbach-bieren een totaal nieuwe uitstraling, met dank aan Anthem. Het nieuwe design zal binnen het rijke Rodenbach-assortiment enerzijds meer eenheid maar tegelijk ook meer duidelijkheid creëren over waar welke Rodenbach voor staat zodat het ook voor de bierliefhebber makkelijker zal zijn die Rodenbach-variant te kiezen die hij of zij prefereert. De vormgeving van de iconische letter ‘R’, die op alle verpakkingen voorkomt, is geïnspireerd op de ‘R’ uit het verleden. Rodenbach 2017Op het etiket vooraan prijken de drie ‘R’s’: Red – Ripened en Refreshing, de drie kernwoorden waar Rodenbach Classic voor staat: Rood, gerijpt en verfrissend. Op het rug etiket worden deze woorden in het Nederlands en in het Frans verder toegelicht. Ook het Rodenbach Classic blik ziet er voortaan anders uit, naast de facelift krijgt het ook dezelfde inhoudsmaat als het flesje, namelijk 25 cl. Naast het gekende voetglas wordt het ‘ribglas’ geherintroduceerd, dit glas past perfect bij het dorstlessende en verfrissende karakter van Rodenbach Classic.Rodenbach 2017 2

Door de jaren heen is het portfolio van brouwerij Rodenbach sterk uitgebreid. Rodenbach Grand Cru, Rodenbach Vintage, Rodenbach Alexander en Rodenbach Caractère Rouge krijgen in lijn met de Rodenbach Classic ook een nieuw stijlvol design en een nieuw glas. Voor de Rodenbach-bieren met een alcoholvolume van 6% en hoger kiest de brouwerij voortaan voor één elegant glas op voet, een ideaal glas om te degusteren en te genieten.rodenbach nieuw glas

Rodanbach gaat in binnen- en buitenland het assortiment Rodenbach-bieren in horeca en retail promoten. Met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’ wil de brouwerij de bierliefhebber de Rodenbach-bieren verder laten ontdekken.