Rombouts zet duurzame transitie in met Good Morning

Crea / News

Rombouts zet al een aantal jaar in op een duurzamer bedrijf. Eén van de eerste producten die uit deze reflectie voortkomt is een nieuwe koffiefilter, die voor 100% composteerbaar is. Bij de lancering in 1958 was deze filter van plastic, maar nu bestaat die uit natuurlijke vezels. Dat moet ervoor zorgen dat er elk jaar 145 ton minder afval is. Een grote stap voorwaarts voor het familiebedrijf.

Om deze duurzame transitie te starten koos Rombouts voor Good Morning, om in de eerste plaats een B2B-film te produceren voor de Belgische en Engelse markt. Die wil de komst van de nieuwe Rombouts-filter aan retailers voorstellen.

“We kozen voor handcrafted spots, om de natuurlijke en duurzame kant van de filter te benadrukken,” zegt Virginie Huvenne, account manager van het project. “Een erg leuke, kleurrijke productiestijl die ons ook in staat zal stellen een jongere doelgroep te bereiken die misschien minder bekend is met het merk, maar die interesse heeft in goede koffie en verantwoorde consumptiewijzen.”

Het bureau heeft ook korte SoMe-spots geproduceerd en er komt een B2C-campagne aan om de komst van deze nieuwe filter bij het grote publiek te communiceren.

Credits

Client contacts: Hélène van den Bossche, Xavier Rombouts
Agency: Good Morning
Managing Partner: Laurent Poznantek
Creative Director: Cédric Tielemans
Strategy: Axel Leclère
Creative Team: Camille Renard, Gwen Pitseys
Account Manager: Virginie Huvenne
Creative Production Company: Le Silo/Alexis Facca, Tom Joye