Romina Devuyst

Romina Devuyst

New kids in town

“Ik ben Romina Devuyst, een late eighties kid zonder idee wat ze ‘later’ precies wilde worden. Communicatiewetenschappen gevolgd aan de VUB - dat hield het open – en gespecialiseerd in Strategische Bedrijfscommunicatie en Marketing. Mijn interesse sloeg om in passie tijdens de lessen Reclametheorie en Merkenstrategie van Fons Van Dyck. Ik heb nog een postgraduaat Marketing aan de Ehsal en een executive Master aan Solvay Business School behaald. Tot zover de theorie.

Na mijn studies begon ik als digital account manager bij De Persgroep. Een fantastische ervaring om mijn eerste stappen in de mediawereld te zetten. Niks boeiender dan een digitaal medium in volle transitie! Ik heb een goeie relatie uitgebouwd met enkele leidinggevende mediabureaus. Na twee jaar, en twee jaar op een rij, werd ik door mijn klanten genomineerd voor de AMMA’s als media representative of the year.

Drie jaar later leerde ik nieuwe media kennen als accountmanager bij Medialaan, een bedrijf met een visie en een enorme drive. Mijn kennis van het digitale medialandschap bleek daar een mooie toegevoegde waarde. Maar na enkele jaren verantwoordelijkheid voor het eindproduct voelde ik de drang om mijn ervaring te verrijken door vroeger in het creatieve proces te opereren.

Et voilà... here we are als accountmanager bij Leo Burnett, waar ik klanten als Samsung en P&G enthousiasmeer met onze creatieve ideëen. Budgetmeetings en salesdoelen zijn vervangen door creatieve brainstorms en strategische merkoefeningen. En opnieuw leer ik elke dag bij, opnieuw ontmoet ik de meest boeiende mensen in de media- en reclamewereld. Late eighties kid is very happy!”