Ronaldo voetbalt voor SFR
De telecomoperator Numericable verandert zijn naam deze week in SFR. Ronaldo is het boegbeeld van de campagne die de naamsverandering communiceert. JWT is het reclamebureau, Adcity (Havas) het mediabureau van dienst.
De campagne loopt in Brussel en de streek van Chimay, waar SFR België televisie, internet en mobilofonie aanbiedt. Ze schakelt behalve 2m² en 36m²-affiches ook affiches in de metro, radiospots, de account @SFR_Belgium op Twitter, street marketing en een Brusselse tram in de kleuren van SFR in. SFR België is een onderdeel van de Franse telecommunicatiegigant Altice.
SFR voerde ook campagne in de Brusselse metro. Daar schakelde het vijftig digitale zijden in. Kers op de taart was een actie in het metrostation Rogier: de inrichting van de gang die naar City II leidt, dompelde reizigers onder in een exclusieve merkomgeving dankzij een vinyl bekleding van de hele muur en het gebruik van drie digitale schermen. Een en ander is het resultaat van een samenwerking tussen SFR, Havas Media, J. Walter Thompson en JCDecaux Innovate.