Rossel smeedt plannen met Nugg.Ad
Om de efficiëntie van displaycampagnes op hun websites verder te verhogen en om het aanbod te kunnen afstemmen op haar publiek, sloot de regie van de groep Rossel een overeenkomst met Nugg.Ad, Europees specialist in reclametechnologie en ‘predictive targeting’. Dankzij deze nieuwe overeenkomst zal Rossel Advertising zijn klanten nu ook de oplossingen van Nugg.Ad kunnen aanbieden.
Los van de context zullen de adverteerders aan ‘gekruiste targeting’ kunnen doen vanuit een combinatie van socio-demografische kenmerken, consumptiegewoonten en productinteresses. Deze targeting berust op zeer performante tools die niet minder dan 80 criteria behandelen, verdeeld over 5 categorieën (socio-demografisch, affiniteit, interesse voor een producttype, aankoopintentie en persoonlijkheid). Met deze samenwerkingsovereenkomst beoogt Rossel Advertising zijn positie als pionier in digitale oplossingen maximaal te kunnen bestendigen.
Het Smart Audience Platform van Nugg.ad laat toe om het publiek te kwalificeren en te segmenteren op basis van gegevens uit verschillende bronnen. Dankzij de expertise van de teams van Nugg.ad en een kwalificatietechnologie in realtime gekoppeld aan ‘machinelearning’ bereiken commerciële partners een aanzienlijk hogere efficiëntie van hun reclamecampagnes en een veel beter inzicht in hun publiek. Nugg.ad werd opgericht in 2006 en groeide uit tot pionier en marktleider in ‘predictive targeting’. Het staat zijn partners bij om doelpublieken te kwalificeren en te cibleren in ‘display-’, ‘video-’ of ‘mobile-’ campagnes. Nugg.ad hanteert een maximaal beschermingsniveau van de gegevens, beschikt over alle vereiste certificeringen en kreeg onder meer het EDAA Trust Seal en het ePrivacy Seal (ePrivacyconsult GmbH). Nugg.ad behoort sinds 2015 tot de groep Zalando en heeft kantoren in Berlijn, Hamburg, Keulen, Warschau, Parijs, Kopenhagen, Oslo, Stockholm en Milaan.