Roularta en MINI combineren kracht van print en duurzaamheid in nieuwe actie

Crea / Media / News

Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe MINI Aceman Electric en het 65-jarig bestaan van de iconische MINI (1959), hebben Roularta Advertising, Dentsu en MINI een innovatieve en duurzame actie gelanceerd. Het iconische model van 1959 wordt op innovatieve wijze nieuw leven ingeblazen, met een creatieve benadering die de kracht van print en duurzaamheid combineert.

Twee primeurs

Deze campagne introduceert twee innovaties in de printsector: Knack en Le Vif verschijnen voor het eerst in een papieren wrap, een duurzaam alternatief voor plastic. Daarnaast bevat de achterkant van de wrap een origami-model waarmee lezers hun eigen MINI kunnen bouwen, waardoor het papier op een creatieve en herbruikbare manier wordt ingezet.

De Papieren Wrap

In plaats van de traditionele plastic folie biedt de papieren wrap een innovatieve en ecologische oplossing. Op 18 december ontvangen 637.6001 lezers van Knack en Le Vif een bijzondere papieren wrap in hun brievenbus. Hiermee dragen zij niet alleen bij aan een groenere toekomst, maar maken zij ook deel uit van een unieke MINI-ervaring.

Extra Fun Factor

De creatieve aanpak van de campagne stimuleert recycling. Door de wrap om te draaien, ontdekken lezers op de achterkant een manier om de iconische MINI te bouwen en te personaliseren met stickers. Als extra feestelijke touch kunnen lezers hun MINI als decoratie gebruiken, bijvoorbeeld in de kerstboom. Creaties kunnen worden gedeeld op sociale media met de hashtags #MINILove en @mini_belux op Instagram, Facebook en TikTok.

Voor degenen die de wrap willen delen of meerdere exemplaren willen hebben, is het bouwplan ook beschikbaar op de website.

Samenwerking en betrokkenen

Deze campagne kwam tot stand dankzij de samenwerking van Fabienne Dewilde, Inge Cornelis, Eva Van Driessche en Joachim De Geyter van Roularta Advertising, Stijn Vermeulen van MINI en Hélène Bairiot en Pierre Coppens van dentsu. Hun expertise maakte het mogelijk om een concept te ontwikkelen dat duurzaamheid en creativiteit combineert.

Meer info vindt u hier.