Roularta geeft zichzelf hedendaagse corporate look

Media / News

Een brandnieuw logo en een hedendaagse corporate look: zo benadrukt Roularta Media Group (RMG) voortaan zijn duurzame, toekomstgerichte visie. Want Roularta wil niet alleen vandaag, maar ook op lange termijn de meest relevante mediapartner blijven. Recente ontwikkelingen binnen de multimediagroep zorgen alvast voor een stevige basis.

De nieuwe corporate look - ontwikkelen in samenwerking met Maister uit Roeselare - is binnenkort te zien op alle websites, apps, socialemediakanalen, kranten, magazines, gebouwen, e-mails en op alle communicatie. Met een rode cirkel verwijst het logo naar het aandachtige oog van de lezer. En ook naar dat van de RMG-ploeg, die de wereld en hoe die constant evolueert nauwlettend in de gaten houdt. Ook opvallend: de witte ruit. Die representeert het scherm van een computer, smartphone, laptop, tablet of andere mobiele drager én het blad van papier: Beide werelden met elkaar verbonden door content van sterke merken. Roularta connecteert met de lezers op welk platform of medium zij zich ook bevinden, op elk moment van de dag, voor elke behoefte. Of zij op zoek zijn naar betrouwbare informatie of naar inspirerende lifestyle content. RMG zorgt voor een dynamische continuïteit in een veranderende wereld, zowel voor lezers als voor adverteerders. En dat straalt ons logo nu ook uit. “Ons logo gunt je niet alleen een blik op het Roularta van vandaag, maar ook op dat van de toekomst”, zegt CEO Xavier Bouckaert over de lancering van de nieuwe look. “Roularta Media Group staat nooit stil. Elke dag blijven innoveren, dat is hoe we onze lezers en adverteerders de allerbeste kwaliteit garanderen."


Meer digitale inkomsten
Ongeveer twee derde van de inkomsten van RMG is intussen afkomstig uit de lezersmarkt (abonnementen, losse verkoop, line extensions) en printopdrachten voor derden. Reclame is goed voor 1/3 van de inkomsten. Opvallend daarbij is dat een derde van de reclameopbrengsten via digitale kanalen verloopt. Ook de lezers kiezen alsmaar meer voor een combinatie van gedrukte en digitale media. Ook op het vlak van gender streeft men naar een evenwicht: de mediagroep streeft naar een gezond genderevenwicht, zowel op de redactievloeren als binnen de lezersgroepen. Dankzij de acquisitie van de bladen Libelle/Femmes, Flair en Feeling/Gael slaagt Roularta in die missie.

Schuldenvrij
Zoals bekend werd de participatie van 50 procent in Medialaan verkocht en nam Roularta Media Group het 50 procentaandeel van Groupe Bayard in Plus Magazine (België, Nederland en Duistland) over. Eén joint venture blijft overeind: samen met Groupe Rossel is Roularta Media Group het gezicht achter De Tijd/L’Echo en de professionele websites voor de immobiliën- en de automobielsector (immovlan.be, autovlan.be en gocar.be). Roularta Media Group legt dankzij deze strategie een sterke balans voor. De multimediagroep is 100 procent schuldenvrij en beschikt over meer dan 100 miljoen euro reserves in cash en eigen aandelen.