De coronacrisis heeft een ongeziene impact op ons leven gehad. Wat zijn gevolgen ervan op ons consumptiegedrag? En hoe zal dit in de toekomst nog evolueren? Meer dan 19.000 lezers van Roularta-magazines gaven een inkijk in hun shopgedrag, financiële beleving en vakantieplannen. De enquête liep van 5 tot 9 mei, een periode waarin enkel de voedingswinkels open waren.
De helft van de Roularta-lezers had begin mei hun vakantieplannen voor deze zomer al gewijzigd. Velen blijven in België of gaan toch niet al té ver weg en zij zoeken dus volop naar leuke vrijetijdstips in eigen land. Op financieel vlak geeft drie op vier lezers aan dat ze toch geld opzij konden zetten tijdens de coronatijden. Een op twee spaarde zelfs meer dan anders, omdat ze minder uitgaven aan vakanties, restaurants en minder shopten.
Gelukkig bestond de mogelijkheid om online te shoppen. De lezers van de Roularta-magazines hebben hier massaal gebruik van gemaakt: negen op tien had begin mei al ten minste één online aankoop gedaan. Kleding, verzorgings- en beautyproducten, boeken,... noem maar op. Maar ondanks het gemak van online shopping, geven ze toch wel aan dat ze de echte shopping experience misten. Toen alle winkels gesloten waren, beseften ze hoe leuk het is om in een echte winkel te shoppen. Ook jongere consumenten delen deze mening.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]