Roularta keert terug naar Ligatus
Sinds 1 oktober 2015 maken de sites van Roularta opnieuw deel uit van Ligatus, het native performance netwerk in België & Europa dat bestaat uit kwalitatieve content sites. De sterke mediamerken van Roularta zullen de inventaris van Ligatus verder verruimen. Knack.be en Levif.be bereiken 1,7 miljoen real users en 5,4 unique browsers op maandbasis. De native performance campagnes zullen ook aanwezig zijn via alle onderliggende merken: Trends.be, Datanews.be, Weekend.be, KW.be, Knackfocus.be, Sportmagazine.be, Ikgabouwen.be, etc.
Het zelfontwikkelde optimalisatiealgoritme van Ligatus stelt adverteerders en mediabureaus in staat om onlinecampagnes op de meest relevante websites en bestscorende posities te plaatsen. Advertenties komen zo direct terecht bij de juiste doelgroep. Ligatus biedt zijn klanten twee vormen van native marketing aan, direct response en content promotion. Het variabele afrekenmodel (no cure, no pay) biedt klanten een interessante kostenbeheersing.
Daarnaast maakt Roularta ook gebruik van de CRE (Content Recommendation Engine)-oplossingen die Ligatus aanbiedt aan zijn publisher partners. Het doel van deze CRE & V(ideo)RE oplossingen is het volume van de partnersites op een intelligente en kwalitatieve manier te laten aangroeien.