Roularta Media Group: Karen Hellemans wordt uitgever van alle magazinemerken

News / People

Vanaf 8 februari 2024 wordt Karen Hellemans de uitgever van alle magazinemerken van Roularta Media Group in België. Bovenop haar rol als uitgever van de Women Brands (waaronder Libelle en Flair) wordt ze verantwoordelijk voor de News- & Business Brands (waaronder Knack en Trends). Hellemans neemt de News & Business-verantwoordelijkheden over van Niels Famaey, die het bedrijf verlaat. De wijziging kadert binnen de eengemaakte strategie van Roularta Media Group.

Karen Hellemans, die ooit de opleiding Communicatiewetenschappen volgde aan de VUB, is sinds juli 2018 aan boord bij Roularta Media Group. Voordien deed ze ervaring op bij De Tijd, Sanoma en DPG Media. Hellemans zette in op de digitalisering van de Women Brands en de multimediale flows binnen haar redacties. Zo groeide het vrouwenblad Libelle succesvol uit tot een multichannel 'superbrand' met een hechte community.

“Ik start met veel enthousiasme aan deze nieuwe uitdaging. We hebben ontzettend mooie magazinemerken en fantastisch journalistiek en creatief talent op onze redacties. Ik vind het een grote eer om die mensen en merken verder multimediaal te doen groeien door samen te werken, kennis te delen en elkaar te inspireren,” zegt Karen Hellemans.