Roularta Media Group versnelt digitalisering met Stefan Seghers

News / People

Chief data officer Stefan Seghers versterkt vanaf heden het management van Roularta Media Group (RMG) als chief marketing officer. Seghers zal beide functies van CDO en CMO combineren en zo instaan voor de versnelling van de digitale groeistrategie van RMG. De focus ligt daarbij op de groei van digitale abonnementen en e-commerce, de creatie van digitale abonnementenbundels en het afsluiten van strategische multimediale partnerships met bedrijven en andere organisaties.

RMG heeft als beursgenoteerd bedrijf in de mediasector een ambitieuze strategie gericht op digitalisering, innovatie, consolidatie en duurzaamheid. In de ondersteuning van deze strategie vervult Seghers als CMO/CDO een sleutelrol, zowel voor de Belgische als de Nederlandse en Duitse activiteiten.

Stefan Seghers, Master in Commercial Engineering (KUL), heeft 20 jaar ervaring in digitalisering en marketing. Hij werkte onder andere bij Daikin, Alpro en Amazon, respectievelijk als corporate controller, international e-retail manager en launch media project manager. Sinds 2016 is hij bij Roularta Media Group aan de slag in diverse functies van digitale businessontwikkeling. Sinds 2018 is hij CDO bij RMG.

“Dankzij de investeringen in digitalisering en de overnames van de laatste jaren, heeft RMG een indrukwekkende portfolio van sterke mediamerken opgebouwd. Samen met een ervaren team op vlak van data/BI, CRM, e-commerce, UX, werving, product- en brandmanagement in België en Nederland, kijk ik ernaar uit om bij te dragen tot de verdere digitale groeistrategie van RMG,” zegt Stefan Seghers.

Xavier Bouckaert, CEO, vult aan: “Een ambitieuze groeistrategie in een uitdagende mediasector kan enkel gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd dat Stefan nu als CMO ook eindverantwoordelijk wordt voor marketing, een onmisbare schakel in de verdere groei van onze activiteiten.”