Roularta strikt Saskia Schatteman

News / People

Op 1 september 2024 komt Saskia Schatteman aan boord bij Roularta Media Group (RMG) om de Business Media naar een volgende fase te loodsen. Ze zal instaan voor de strategische integratie, groei en innovatie van alle business media van de groep. Ze zal dit doen als Managing Director ad interim Roularta Business Media, de koepel die voortaan de business brands binnen RMG omhelst, d.w.z. Trends (en Trends-Tendances), en Trends Business Information en Kanaal Z/Canal Z, die samen de grootste businesscommunity van het land vormen.

De integratie van de drie afdelingen Kanaal Z (en diens Franstalige tegenhanger Canal Z), Trends (en diens Franstalige tegenhanger Trends-Tendances) en Trends Business Information (TBI) in Roularta Business Media, moet leiden tot een grotere meerwaarde voor de lezers, kijkers en adverteerders. Schatteman zal een plan ontwikkelen waarin er synergiën tussen data, businessmagazines, digitale businesskanalen en audiovisuele businessmedia gecreëerd worden. Tevens zal ze de kansen voor groei en innovatie identificeren.

Ervaring

Saskia Schatteman, Master Applied Economics (UA) en Master in Business (Vlerick), is een ervarenbusiness transformation leader met sterke commerciële, innovatie- en peoplemanagementvaardigheden. Zo was ze actief in de sectoren van technologie, digitalisatie, media, mobiliteit en consumentengoederen. Ze werkte in toonaangevende bedrijven als Mondelez International (product manager), Procter&Gamble (marketing manager), De Lijn (commercieel directeur), Telenet (VP Residential Business), Microsoft (CMO) en de VAR (CEO). Zij treedt in de voetsporen van Burt Riské (Trends Business Information), die met pensioen gaat vanaf 1 oktober 2024 en zal nauw samenwerken met. Alex Coene, die Net Manager van Kanaal Z/Canal Z blijft en Uitgever Karen Hellemans die aan het hoofd staat van de redacties van Kanaal Z/Canal Z en Trends/Trends-Tendances om de uniforme strategie van de multimediale redactieprocessen te vrijwaren. Saskia Schatteman: “Toekomstgerichte media kennen succes door slim samen te werken over merken heen, om zo optimaal gebruikers te servicen in snel veranderende tijden. Roularta heeft de voorbije jaren impactvolle Business Media kunnen bijeenbrengen en is nu klaar voor de volgende stap naar een uniek geïntegreerd aanbod. Het is een eer en genoegen om – samen met de verschillende teams – te werken aan de convergentie van de verschillende merken om zo de meest relevante informatie, inzichten en diensten te bieden aan de businesscommunity."

Xavier Bouckaert, CEO RMG: “De businessmediamerken van RMG bereiken samen de grootste businesscommunity van België. Door een volwaardige integratie van de verschillende mediaplatformen, zal RMG nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden aan de businesscommunity. Ik ben ervan overtuigd dat Saskia over de juiste competenties en ervaring beschikt om deze convergentie te leiden.”