RSC Anderlecht en Branded By Geronimo prinselijk de wereld rond

Crea / News

The Prince is Back“THE PRINCE IS BACK”, blokletterde voetbalclub Anderlecht zondagmiddag om klokslag 12u. Slechts vier woorden die over de hele lijn voor dieppaars kippenvel zorgden: legendarische verdediger Vincent Kompany komt weer thuis. Een beslissing als een wervelwind, voor Vince the Prince, voor Anderlecht, en voor Branded by Geronimo, de communicatiepartner achter de virale campagne.
VincentGroot nieuws dus, dat met de grootste geheimhouding omkaderd werd. Zowel binnen afscheidnemend club Manchester City als bij Anderlecht was enkel het bestuur op de hoogte. Pas op donderdagavond, twee dagen voor de wereldwijde primeur, bracht Wim De Meyer, communicatie-adviseur van Marc Coucke, Branded by Geronimo op de hoogte van hun weekendplannen: een lanceringscampagne van internationaal kaliber. Een huzarenstukje, want de creatieve partner had slechts 48 uur de tijd om het nieuws om te vormen tot een launch die naam waardig, compleet met persbericht, player announcement video en een behind the story-interview waarin Coucke en Verschueren hun verhaal uit de doeken deden.
VincentIn luttele uren bracht de communicatiepartner uit het Antwerpse een creatief team op de been. Om 12u stipt werden op zondag de vruchten geplukt van een koortsachtig weekend en lanceerde RSC Anderlecht een mauve aankondigingsvideo die bij honderdduizenden fans voor kippenvel zorgde.
Welcome Home VincentDe campagne zet de toon voor een fris en vitaal Anderlecht dat er niet voor terugdeinst haar ambities een stem te geven via nieuwe media. De club en Kompany kijken de toekomst strijdlustig tegemoet en zetten krachtige lijnen uit voor de volgende paarse generaties. Of, in de woorden van Kompany zelf: Belgium’s finest. In minder dan een dag tijd werd de video 2 miljoen keer bekeken op sociale media, werd de campagnehashtag #theprinceisback trending op twitter en waren de campagnebeelden alomtegenwoordig op de nationale nieuwsuitzendingen.

Credits:
Client: RSCA Anderlecht
Contact: Marc Coucke, Michael Verschueren, Wim De Meyer
Campaign: #THEPRINCEISBACK
Agency: branded by Geronimo
Business Director: Emanuel Vanderjeugd
Creative Director: Gertjan De Smet
Production Director: Jasper Moeyaert
Creation: Gertjan De Smet, Arto Cornelis, Fries Vansevenant
Production Company: Geronimo productions
Motion Design: Arto Cornelis, Fries Vansevenant, Jurgen Leemans
Content Research: Aram Chalmet
Press Editor: Ellen Meulemans