RTBF 86%, RTL 77%, TF1 47%. Waar komen die cijfers vandaan? Het antwoord daarop is eenvoudig: het gaat om gegevens van PUBInsights, een voor België unieke visualisatietool die PUB aanbiedt in samenwerking met The Cube en Nielsen. En waar staan de cijfers voor? Het gaat niet om marktaandelen, wel om de mate waarop in ons land - en dat zal dan vooral in het zuiden van het land zijn - wordt gepraat over TF1, RTBF en RTL. Overheidszender RTBF staat met 86% bovenaan, op de voet gevolgd door RTL en in mindere door de Franse zender TF1, die goed wordt bekeken in ons land en zoals bekend plannen heeft om hier ook commercieel actief te worden. Logisch dus dat de drie zenders onderwerpen van gesprek zijn.
Wat de media-investeringen betreft vallen de stevige inspanningen van RTL tijdens Euro 2016 op. Nadien houden de investeringen aan, maar ze dalen wel, tot midden november. Nadien gaan de media-investeringen weer de hoogte in. U wilt meer details zien? Abonnees van PUB krijgen de volledige beschikking over de tool PUBInsights via de website van PUB.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]