RTBF 86%, RTL 77%, TF1 47%. Waar komen die cijfers vandaan? Het antwoord daarop is eenvoudig: het gaat om gegevens van PUBInsights, een voor België unieke visualisatietool die PUB aanbiedt in samenwerking met The Cube en Nielsen. En waar staan de cijfers voor? Het gaat niet om marktaandelen, wel om de mate waarop in ons land - en dat zal dan vooral in het zuiden van het land zijn - wordt gepraat over TF1, RTBF en RTL. Overheidszender RTBF staat met 86% bovenaan, op de voet gevolgd door RTL en in mindere door de Franse zender TF1, die goed wordt bekeken in ons land en zoals bekend plannen heeft om hier ook commercieel actief te worden. Logisch dus dat de drie zenders onderwerpen van gesprek zijn.
Wat de media-investeringen betreft vallen de stevige inspanningen van RTL tijdens Euro 2016 op. Nadien houden de investeringen aan, maar ze dalen wel, tot midden november. Nadien gaan de media-investeringen weer de hoogte in. U wilt meer details zien? Abonnees van PUB krijgen de volledige beschikking over de tool PUBInsights via de website van PUB.
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]