RTL België integreert Lotame in Qualifio

Media / News

IMG_0580Qualifio en Lotame kondigen trots hun eerste integratie voor RTL België aan. Dankzij deze innovatieve samenwerking zal de Belgische tv- en radiogroep nu de grote bezoekersaantallen door de Qualifio-interacties kunnen benutten om zijn adverteerders beter gesegmenteerde doelgroepen aan te bieden.

De meer dan veertig interactieve formats die de digitale teams van RTL met het Qualifio-platform hebben gecreëerd, waaronder quizzen, wedstrijden, tests en geanimeerde spelletjes, genereren een grote hoeveelheid nieuwe en waardevolle data over het online publiek. Op basis van de informatie die uit deze interacties wordt verzameld, zal RTL België deze gegevens automatisch kunnen doorsturen naar het datamanagementplatform (DMP) van Lotame en combineren met andere eigen en externe gegevensbronnen, waardoor RTL België zijn consumenten beter zal kunnen begrijpen. Deze nieuwe gegevensbron zal RTL België de mogelijkheid bieden om beter gesegmenteerde doelgroepen samen te stellen zodat de adverteerders gerichter reclame kunnen maken en hun campagnes op die manier betere resultaten opleveren.

Sabrina Bakalli, CRM Manager bij RTL België, legt uit: « Wij zijn heel enthousiast over deze nieuwe integratie. Qualifio is al geïntegreerd met onze Single Sign-On, en nu zullen we ook elke interactie op onze websites kunnen laten renderen om onze segmenten in Lotame op te bouwen of aan te vullen. »

Christopher Hogg, EMEA Managing Director van Lotame, voegt hieraan toe: « Wij zijn trots dat we onze klanten nog meer innovatieve oplossingen kunnen bieden waarmee ze kwaliteitsvolle, eigen gegevens kunnen verkrijgen die makkelijk toegankelijk zijn binnen ons DMP. Door onze integratie met Qualifio kan RTL gegevens verzamelen en gebruiken op een manier die niet mogelijk zou zijn geweest zonder deze unieke samenwerking. We kijken uit naar het moment waarop nog meer bedrijven gaan beslissen gebruik te maken van deze nieuwe stroom aan eigen gegevens uit interactief onderzoek. »

Qualifio is het toonaangevende platform voor interactiviteit en gegevensverzameling. Het biedt uitgevers, merken en agentschappen de mogelijkheid om makkelijk virale interacties te creëren en te publiceren op websites, mobiele apps en sociale media. Met quizzen, peilingen, tests en andere innovatieve formats kunnen ze gegevens verzamelen en hun digitale doelgroepen activeren, doen groeien en segmenteren.

Dankzij Lotame kunnen ondernemingen gegevens gebruiken om een sterkere band op te bouwen met hun consumenten. De gegevensuitwisseling van Lotame is de meest gebruikte, vertrouwde en uitgebreide in de hele sector. Het team van Lotame draagt innovatie, flexibiliteit en – in de eerste plaats – het succes van zijn klanten hoog in het vaandel en tracht dan ook voortdurend nieuwe en zinvolle manieren te vinden om zijn klanten te helpen de kracht van gegevens aan te wenden om tot relevantere en gepersonaliseerde ervaringen te komen op alle schermen en toestellen, zowel on- als offline. Lotame heeft zijn hoofdkantoor in New York City, maar heeft overal ter wereld verschillende vestigingen.