RTL Belgium: Guillaume Collard bepaalt nieuwe strategie gericht op content

Media / News / People

Guillaume Collard, die medio juni aantrad als CEO, heeft een nieuwe structuur gekozen voor RTL Belgium. Gedurende de zomer werden er binnen RTL heel wat werkgroepen opgericht en werden er drie strategische prioriteiten bepaald voor de komende jaar: het boosten van de content-strategie, het versnellen van de digitale transformatie en het verhogen van de brand equity.

Om deze doelstellingen te bereiken, kiest de groep voor een nieuwe structuur. Zeer concreet komt er:

1/ Een nieuwe contentpool met 4 verschillende afdelingen

  • NEWS (Laurent Haulotte, News Director)
  • ENTERTAINMENT - Eusébio Larrea, Head of Entertainment
  • SPORTS - Vincenzo Ciuro, Head of Sports
  • ACQUISITONS - Laurent Bastin, Head of Acquisitions

2/ Een nieuwe mediapool met 3 verschillende afdelingen

  • MEDIA TV (Channel Strategy, Scheduling, Product Marketing) - Erwin Lapraille, Media TV Director
  • MEDIA DIGITAL (RTLplay, apps, Channel Strategy, Digital Production, Product Marketing) - Julien Brassine, Media Digital Director
  • MEDIA RADIO (Channel Strategy, Scheduling, Audio Production, Product Marketing) – naam wordt nog bekendgemaakt

3/ De oprichting van een Media Factory voor de operationele teams

4/ De oprichting van een Digital Acceleration, Data and Innovation-team, aangestuurd door Julien Brassine

De functie van Sandrine Gobbesso, directeur lineaire en non-lineaire televisie, verdwijnt.