RTL into programmatic buying

In de Verenigde Staten doen televisienetten zoals CBS en NBC allang aan zogenaamde programmatic buying, maar in ons land is het fenomeen nog relatief nieuw. Bij ons test RTL programmatic buying nu voor zijn digitaal aanbod uit. Daarvoor kocht het vorig jaar het gespecialiseerde platform Clypd.
"We volgen de technologische evolutie en het aankoopgedrag met de grootst mogelijke aandacht," bevestigt Ludovic de Barrau, directeur van de regie IP Tv. "We slaan zoveel mogelijk informatie op, meer bepaald over de processen, de prijszetting en de waardecreatie. Op basis van die analyses kunnen we programmatic buying voor televisie uitrollen. Het is nog te vroeg om verklaringen af te leggen over de evolutie van dergelijke systemen, zeker voor het medium televisie. We volgen het model dat CBS op dat vlak ontwikkelt wel met de grootste interesse, maar houden daarbij rekening met de verschillen tussen de televisie- en videomarkten in de Verenigde Staten, Europa en België!"
NBC commercialiseert zijn digitaal aanbod al zowat een jaar via programmatic buying op zijn platform NBCUx.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]