In de Verenigde Staten doen televisienetten zoals CBS en NBC allang aan zogenaamde programmatic buying, maar in ons land is het fenomeen nog relatief nieuw. Bij ons test RTL programmatic buying nu voor zijn digitaal aanbod uit. Daarvoor kocht het vorig jaar het gespecialiseerde platform Clypd.
"We volgen de technologische evolutie en het aankoopgedrag met de grootst mogelijke aandacht," bevestigt Ludovic de Barrau, directeur van de regie IP Tv. "We slaan zoveel mogelijk informatie op, meer bepaald over de processen, de prijszetting en de waardecreatie. Op basis van die analyses kunnen we programmatic buying voor televisie uitrollen. Het is nog te vroeg om verklaringen af te leggen over de evolutie van dergelijke systemen, zeker voor het medium televisie. We volgen het model dat CBS op dat vlak ontwikkelt wel met de grootste interesse, maar houden daarbij rekening met de verschillen tussen de televisie- en videomarkten in de Verenigde Staten, Europa en België!"
NBC commercialiseert zijn digitaal aanbod al zowat een jaar via programmatic buying op zijn platform NBCUx.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]