RTL-TVI maakt zich op voor het drukke najaar, maar productiedirecteur Wiet Bruurs richt nu al de blik op 2016, 2017 en misschien zelfs al 2018. Televisie is in volle concurrentiestrijd met sociale media, waar wordt gedeeld en gestreamd dat het een lieve lust is. "De investeringen in eigen producties moeten de hoogte in," zegt Wiet Bruurs. "We hebben geen keuze. We werken nu al aan projecten voor het najaar van 2016 en 2017. We werken op de lange termijn. Het publiek wil grote shows zien en we denken na hoe we kunnen concurreren met de 1,5 miljoen euro kostende producties van TF1."
Vooraf weet je nooit wat zal aanslaan en wat zien - zie 'Rising Stars'. Maar voor Wiet Bruurs is het duidelijk: "De kijkers van Breaking Bad op Netflix, dat zijn onze kijkers van morgen. Er is veel creatie op het internet, de evolutie hangt in de lucht. We moeten op onze hoede zijn. Het formaat van magazines verandert, de manier van vertellen verandert, zoals in het geval van Pairi Daiza, of dat over de coulissen van de luchthaven van Charleroi. Op kleine markten zoals de onze zijn evenementen trouwens erg belangrijk voor televisie."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]