Ruth Vervaet

Our Kids

De platgetreden paden bewandelen. Het was nooit echt mijn ding. Gefascineerd door het Verre Oosten en haar bewoners volgde ik een studie Sinologie aan de Universiteit Gent, die later werd aangevuld met een verkorte master in de Economie. Beide studies verrijkten mij enorm als persoon en hebben ervoor gezorgd dat ik met een open blik naar de wereld rondom ons kijk. Aanvankelijk was ik apetrots toen ik geselecteerd werd voor een doctoraat. Na een halfjaar wegkwijnen achter een bureau werd mijn klaagzang echter steeds luider. Ik wist perfect wat ik wél zocht in een job: ruimte voor creativiteit, veel sociaal contact, op korte termijn zichtbare waarde creëren, schrijfopdrachten, een gezonde portie afwisseling en bovenal een dynamisch en hecht team om mee samen te werken. Over hoe ik deze verlanglijst kon invullen, tastte ik echter in het duister. Een vriend toonde mij toen het – niet platgetreden – pad dat naar Wavemakers leidde, een fresh-thinking PR-bedrijf dat golven van media-aandacht creëert voor haar klanten. De dag dat ik de website van Wavemakers voor de allereerste keer aanklikte, was er net een vacature voor een juniorpositie online geplaatst.  Van toeval gesproken…?

Flash forward. Enkele maanden later ben ik aan de slag bij Wavemakers als account coordinator PR. Ik maak kennis met de kunst van PR en mijn mede-sailors maken mij wegwijs in het perslandschap. Op korte termijn zijn mijn taken en verantwoordelijkheden reeds sterk gegroeid. Ik onderhoud contact met klanten, schrijf persberichten, stuur persuitnodigingen, begeleid persconferenties, netwerk met journalisten. Bij Wavemakers benaderen we elke klant op een persoonlijke en transparante manier. We gaan steeds op zoek naar het verhaal achter de onderneming en gaan enkel in zee met klanten bij wie we ons achter hun idee kunnen scharen. Ik ben fier onze klanten een ware VIP-PR-behandeling te bieden. Wavemakers is in volle expansie en ik hoop in de toekomst mee te groeien binnen het team en mijn eigen klanten van A tot Z te begeleiden. Mijn ultieme droom? Een PR-campagne uitwerken voor de lancering van een Vlaamse film. Rol die rode loper maar uit!