S.O.S GDPR: Qualifio stelt Toolbox voor

Communication / News

photo_teamQualifio, het platform voor interactieve marketing en dataverzameling, lanceert een betaversie van haar GDPR toolbox, een verzameling van functionaliteiten die de Data Protection Officer (DPO) het centrale beheer geven over alle handelingen gerelateerd aan persoonlijke gegevens die plaatsvinden in Qualifio. De betaversie GDPR toolbox zal beschikbaar worden voor alle klanten, zonder extra kosten, vanaf 15 maart.
Qualifio, opgericht in 2011, is een platform dat vandaag gebruikt wordt door meer dan 400 mediabedrijven en grote merken over heel Europa. Het platform stelt klanten in staat om eenvoudig interactieve campagnes te creëren in meer dan 40 verschillende formats (quiz, persoonlijkheidstest, fotowedstrijden, swipers, etc.). Carrefour, Kinepolis, VTM, Mediamarkt en TF1 zijn voorbeelden van bedrijven die gebruik maken van het platform.
De naderende GDPR-wetgeving die in voege treedt op 25 mei 2018 betekent een ingrijpende verandering van de Europese wetgeving omtrent dataverzameling. Het is met andere woorden van uiterst belang voor bedrijven om te beschikken over een tool die gegevensverzameling toelaat in complete overeenstemming met de GDPR-wetgeving.
« Met de naderende GDPR deadline in zicht wordt het belangrijk voor bedrijven om hun gegevensverzameling te herstructureren en een centraal overzicht te kunnen bezorgen aan hun DPO. Dit om risico te beperken van interne en externe datalekken, » legt mede-oprichter en ceo van Qualifio Olivier Simonis uit. « Met de GDPR toolbox, kunnen DPO’s eenvoudig de interne beleid omtrent gegevensverwerking beheren en belangrijke data manipulaties valideren. De functionaliteiten stellen de DPO in staat om het geheel van regels met betrekking tot gegevensverzameling en -verwerking en gebruikersrechten te beheren op basis van interne veiligheidsvoorschriften. Daarenboven heeft men beschikking tot een centraal historisch overzicht van alle gegevenshandelingen die plaatsgevonden hebben. »
Sinds enkele maanden zijn de teams van Qualifio druk in de weer om zich klaar te stomen voor 25 mei. « Door een nauwe samenwerking tussen ons technische team en onze juristen om te verzekeren dat onze interne werking en het platform dat we aanbieden aan onze klanten in overeenstemming is met de GDPR, kunnen we vandaag zeggen dat we klaar zijn voor deze nieuwe wetgeving. Als onderaannemer (data processor) van onze klanten, hebben we een dubbele verantwoordelijkheid ten opzichte van onze klanten: enerzijds dienen we zelf 100% conform te zijn en anderzijds dienen we onze klanten te ondersteunen om dit zelf ook te zijn en dienen we hun hiervoor de nodige hulpmiddelen te voorzien. Dit is dan ook de intentie van onze GDPR toolbox en onze GDPR website die we recent online geplaatst hebben. »