s.Oliver en Serviceplan maken mode voor het leven

Crea / News / Retail

Een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe merkoriëntatie: het mode- en lifestylemerk s.Oliver laat zich vanaf april 2021 in een ander licht zien en stapt de toekomst in. Als onderdeel van de herintroductie zal een 360°-merkcampagne worden opgezet.

Sinds zijn oprichting in 1969 heeft het in Rottendorf gevestigde s.Oliver Group een lange weg afgelegd. s.Oliver, het merk waarmee het allemaal begon, is intussen een van de bekendste merken in het land met een huidige naamsbekendheid van meer dan 85%. Met investeringen in de collecties en een nieuwe oriëntatie schrijft s.Oliver na meer dan 50 jaar het merk-DNA de toekomst in. Het doel van de herintroductie van het merk, die werd ontwikkeld in samenwerking met de Serviceplan Group, is om de zichtbaarheid, relevantie en het profiel te vergroten en tegelijkertijd nieuwe doelgroepen aan te spreken.

De heroriëntatie van het merk strekt zich uit over alle domeinen: marketing, webshop, sociale media en retail. Het centrale thema is altijd het leven, omdat s.Oliver naar eigen zeggen mode maakt voor het leven. Naast de visuele modernisering met een nieuwe merkidentiteit, die het merk op een heldere en eigentijdse manier visualiseert in de digitale ruimte, voegt s.Oliver met Fashion for life’ zijn merkessentie toe aan het nieuwe logo.

“We richten ons consequent op het leven van onze klanten, omdat de rol van mode in onze maatschappij is veranderd,” zegt Levin Reyher, director marketing & licences bij s.Oliver. Mode moet mensen ondersteunen in hun leven en mag zichzelf niet op de voorgrond plaatsen. Onze doelgroep houdt van mode, maar hun leven draait om meer dan mode alleen. En dat is maar goed ook. Die eigentijdse houding willen we overbrengen. Dat betekent ook dat we in de toekomst steeds meer een standpunt zullen innemen over sociale problemen die de manier waarop we samenleven beïnvloeden.

Het merk profileert zich daarom met de imagocampagne en de slogan Looks that tell your story’. In april zijn deze looks zelfverzekerd, oprecht en positief. Deze slogan zal ook buiten de campagne worden gebruikt en zal s.Oliver op lange termijn begeleiden.