Sacha Lempereur is nieuwe head of art bij Publicis Groupe België

News / People

Publicis Groupe benoemt Sacha Lempereur tot head of art. Met zijn ruime ervaring en innovatieve digitale visie wordt hij een belangrijke versterking voor het creatieve team van Publicis Groupe.

Sacha Lempereur maakt de overstap van AKQA Brussels, waar hij de afgelopen jaren als digital design director heeft bijgedragen aan tal van succesvolle campagnes voor onder andere Volvo, Veolia en de Campari Group. Zijn uitgebreide expertise in digitaal design en een indrukwekkend portfolio maken hem tot een sleutelfiguur die de creatieve visie van Publicis Groupe België mee zal versterken en verder ontwikkelen.

Sacha Lempereur over zijn komst: “Ik heb heel veel zin in dit nieuwe avontuur waarin ik de grenzen van creativiteit verder wil verleggen door designervaringen te creëren die een blijvende indruk nalaten. Door het combineren van storytelling, strategie en innovatie zal ik me inzetten om in elk project emotie centraal te stellen om zo impact te genereren. Ik kan ook niet wachten de investeringen van Publicis Groupe in AI te ontdekken. Ik zie het als een belangrijk keerpunt op vlak van communicatie en productie, dat ongekende mogelijkheden biedt om onze creatieve en strategische aanpak te transformeren.”

Jan Dejonghe, executive creative director bij Publicis Groupe België, over deze nieuwe samenwerking: “In het huidige tijdperk hebben we een Head of Art nodig die niet alleen digitaal native is, maar ook een echte specialist in dit gebied. Sacha heeft het perfecte parcours afgelegd om deze rol te vervullen. Zijn vermogen om digitale creativiteit en innovatie te integreren in campagnes maakt hem de ideale persoon om design naar een hoger niveau te tillen.”

De aanstelling van Lempereur markeert een nieuwe belangrijke stap in de transformatie en groei van Publicis Groupe België, waarbij het bureau zijn positie in creatieve en digitale marketing verder versterkt.