Safi hiphopt jongeren naar zorgsector

Crea / News

Safi Absoluut zorg‘We hebben nood aan healers’ rapt Safi in zijn nieuwe nummer ‘Healers’. Met die woorden legt hij de vinger op de wonde van de zorgsector, want die lijdt aan een enorm personeelstekort. Op maar liefst drie jaar tijd stegen de openstaande vacatures met 70 procent De oplossing voor deze epidemie? Jongeren warm maken om in de zorg sector te stappen met o.a. een hiphopnummer. Absoluuten Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezinsloegen daarvoor de handen in elkaar.
Geen bloedtekort, maar dus werknemerstekort in de zorgsector. Momenteel wordt er gezocht naar 1.474 verpleegkundigen, 844 zorgkundigen, 912 opvoeders of kinderbegeleiders en 190 kinesisten en ergotherapeuten. Het geneesmiddel? Jongeren tussen 12 en 14 jaar zin doen krijgen om later als zorgprofessional aan de slag te gaan. Om hen te bereiken kroop het bureau in hun leefwereld om te onderzoeken wat hen boeit. De diagnose? Games zijn populair, érg populair. Wie graag gamet ziet dat er een duidelijke link is tussen de zorgprofessionals en healers uit games. Nog nooit gehoord van healers? Dat zijn personages die de andere spelers beschermen, verzorgen en ondersteunen. Exact wat zorgprofessionals dagelijks doen.Absoluut Safi zorg
De Mechelse rapper Safi maakte daarom het lied ‘healers’. Dat wordt op maandag 27 mei gelanceerd in samenwerking met MNMtijdens de grote Peter Van de Veire Ochtendshow. Ook Generation Msnijdt het thema aan. Geen song zonder bijhorende videoclip. Die is online te bekijken op Youtube en wordt ook gepromoot op Facebook  en Instagram. Een jongerencampagne zou niet volledig zijn zonder influencers. Steffi Mercie, Elindo Avastia en Sarah Bossuwemoedigen hun volgers op Instagram en TikTok aan om later een studie in de zorg te overwegen. Ook kledingketen JBCsprong mee op de brancard, euh kar. Zij delen gratis coole healerbuttons uit. Kortom, een hippe campagne voor en door jongeren met het hart op de juiste plaats.

Concept en creatie: team Absoluut