Salesforce gelooft in artificial intelligence

artificial-intelligence-in-business

Innovation / Marketing / News

artificial-intelligence-in-businessSalesforce, het customer success platform, introduceert Salesforce Einstein. Hiermee maakt het artificial intelligence (AI) beschikbaar voor iedere Salesforce-gebruiker. Met Salesforce Einstein is verkoop, service en marketing binnen elke organisatie in staat betere voorspellingen te doen en gepersonaliseerde klantervaringen te bieden. "De talloze AI-mogelijkheden zijn nu integraal onderdeel van het Salesforce-platform. Hierdoor kan iedereen door middel van clicks of code AI apps bouwen die slimmer worden op basis van elke interactie," zo luidt het.
“Met Salesforce Einstein bieden we de slimste CRM ter wereld," zegt Marc Benioff, chairman en CEO van Salesforce. "Elke klant beschikt met Einstein over zijn eigen data scientist, waardoor het voor hen eenvoudig is binnen de context van hun eigen business te profiteren van hoogstaande AI-mogelijkheden.”
De meeste bedrijven hebben echter geen toegang tot de technische expertise en de infrastructuur die nodig is om AI-oplossingen te ontwikkelen. Ze moeten enorme data-sets bijeen brengen wat vraagt om een significant aantal engineers om die complexe data-integratieprocessen te beheren. Vervolgens moeten speciale voorspellende modellen worden gebouwd om de waarde uit de data te halen en continu te blijven bijleren, wat vraagt om een  hoge mate van data science-expertise. Om al deze modellen en processen in gebruik te kunnen nemen, is ondersteuning voor de infrastructuur en DevOps nodig. En wat wellicht nog wel het belangrijkste en meest uitdagende is: het overbrengen van de resultaten - de inzichten en aanbevelingen vanuit de modellen - naar de gebruikers binnen de context van hun business, vraagt om complexe integratie. Met Salesforce Einstein zijn AI-mogelijkheden geïntegreerd in elke Salesforce Cloud.