Salesforce introduceert kunstmatige intelligentie

Salesforce Einstein

Innovation / Marketing / News

Salesforce EinsteinSalesforce, gespecialiseerd in CRM, kondigt Service Cloud Einstein aan, ’s werelds eerste intelligente Customer Service-platform. Met Service Cloud Einstein kunnen bedrijven kunstmatige intelligentie gebruiken om de toenemende complexiteit van klantenservice te beheren en productiviteit en efficiëntie bij medewerkers te verhogen. En tevens de klanten goede service te bieden via diverse kanalen. Service Cloud Einstein creëert een extra laag van intelligentie bij elke interactie met de klant, of het nu voor de werknemer, de supervisor of de mobiele medewerker is.

Customer service is geëvolueerd van een kostenpost naar een dienst die bijdraagt aan de groei van een bedrijf. Marktleiders geven steeds meer prioriteit aan een goede klantenservice om brand loyalty te vergroten. Tegelijk wordt customer service steeds complexer. Voortdurend duiken nieuwe kanalen en technologieën op, van berichten en mobiele apps tot sociale netwerken en chatbots, waardoor veel bedrijven niet meer weten welk kanaal ze prioriteit moeten geven en op welke manier ze de meest unieke klantervaring kunnen bezorgen. Om een goede balans te kunnen maken tussen opkomende technologieën, een uitstekende dienstverlening en dito operationele werking, is intelligentie de perfecte oplossing. Volgens Accenture is 79 procent van de IT en business managers het erover eens “dat kunstmatige intelligentie zal helpen bij het versnellen van de invoering van technologie door hun gehele organisatie” en dat “kunstmatige intelligentie klaar is om in bedrijven de ervaring en uitkomst van elke interactie met een klant te helpen verbeteren.”

Service Cloud Einstein is volledig geïntegreerd met de CRM-gegevens voor zowel sales, marketing en andere diensten. Daarmee is het het eerste intelligente Customer Service platform ter wereld, zo maakt Salesforce zich sterk. Met Service Cloud Einstein wordt elke service-medewerker slimmer en heeft deze toegang tot de nodige inzichten om elk service-probleem snel en efficiënt op te lossen, om zo een geïntegreerde, persoonlijke klantervaring te realiseren.