Salesforce trots op Customer Success Platform

salesforce

Innovation / Marketing / News

salesforce

Het 'customer success'-platform Salesforce heeft het startsein gegeven voor Dreamforce 2016: met acht clouds voor sales, service, marketing, e-commerce, communities, analytics, IoT en app-ontwikkeling transformeert het de relaties van bedrijven met hun klanten: met Salesforce Einstein voor een meer uitgekiende klanteninteractie, en met verbeteringen aan de Salesforce1 Mobile App, het Salesforce Platform en IoT Cloud.

Quip breidt de kracht van Salesforce uit met de nieuwste productiviteitsoplossing voor teams, zodat iedereen effectiever en slimmer ergens aan kan (samen)werken en hun productiviteit een boost kan geven, allemaal zonder e-mail. Het combineert documenten, spreadsheets, takenlijsten en een teamchat in één naadloze ervaring die bekend staat als ‘levend document’. Gebouwd vanuit een ‘mobile first’-strategie kunnen teams altijd en overal samenwerken rondom klanten, daarbij gebruikmakend van mogelijkheden als live aanpassingen, meldingen, commentaren en chat.

Met meer dan 1,5 miljoen maandelijks actieve mobiele gebruikers stopt Salesforce de kracht van crm rechtstreeks in de handpalm van iedere klant. Het verenigt alle functionaliteiten van Salesforce — crm-, data- en bedrijfsprocessen, chatter, standaard-apps, partner-apps, enzovoort — in één volledig geïntegreerde mobiele ervaring. Ongeacht waar ze zich bevinden, hebben de gebruikers onmiddellijk toegang om Salesforce te updaten, samen met collega’s ergens aan te werken.

Salesforce Einstein integreert ai -artificial intelligence - in het Salesforce Platform en onderscheidt zich daarmee naar eigen zeggen als ‘s werelds slimste CRM.

Het Salesforce Platform profileert zich als 's werelds vertrouwde cloudplatform voor het bouwen van enterprise-apps  - die Salesforce’ eigen CRM-apps versterken -, meer dan 3.000 door partners gebouwde apps en meer dan 5,5 miljoen door klanten gebouwde maatwerk-apps. Door klantgegevens en businesslogica te combineren met moderne tools en kaders kunnen bedrijven het Salesforce Platform en Lightning Design System versterken om snel apps te bouwen. En met de introductie van Salesforce Lightning — een modern raamwerk dat een intuïtieve gebruikerservaring, een op componenten gebaseerde bouwer en een modern framework samenvoegt tot één bloeiend ecosysteem — gaan bedrijven nóg sneller. Meer dan 100.000 klanten werken al met Lightning en ze gebruiken de 1.000+ Lightning Components van het Salesforce-ecosysteem om hun ervaringen op maat te snijden.

IoT Cloud stelt ondernemingen in staat data van het Internet of Things (IoT) op te slaan in Salesforce, zodat het wordt verrijkt met context, en klantgegevens bruikbaar maakt. Momenteel gebruiken bedrijven als Emerson en KUKA Salesforce IoT Cloud, aangedreven door Thunder — een schaalbare, moderne dataverwerkende engine — om miljarden gebeurtenissen van verbonden apparaten op te nemen en gepersonaliseerde momenten voor klantenbinding te triggeren.

Quip Sign In with Salesforce kost gebruikers voortaan niets extra. De Quip Lightning Component & Integration is leverbaar in de eerste helft van 2017.