Samsonite is Born to Go voor 2019

Crea / News

SamsoniteSamsonite lanceerde zopas zijn eerste wereldwijde geïntegreerde reclamecampagne ‘Born to Go’, een creatie van Wunderman Thompson Belgium. Met de campagne wil het wereldvermaarde reismerk zich een nieuwe merkidentiteit aanmeten.
SamsoniteDe tijd dat we onder de kerktoren bleven hangen, ligt ver achter ons. Er is een socioculturele verschuiving aan de gang, aangedreven door een nieuw concept van wereldburgerschap. De huidige generatie zwerft van stad naar stad om meer te zien en meer te doen. Internationale reizigers zoeken naar authentieke ervaringen, ze willen onder de huid kruipen van de steden die ze bezoeken en waar ze verblijven door zich volledig in het stadsavontuur onder te dompelen. Vandaag houdt reizen veel meer in dan een paar keer per jaar een verre reis te maken. Reizen is uitgegroeid tot een nieuwe levensstijl: we zijn voortdurend onderweg, van de ene naar de andere stad, in alle uithoeken van de wereld. Reizen is de rode draad in ons leven.
Om te beantwoorden aan de behoeften van de huidige generatie van jonge stadsnomaden die heel mobiel zijn en authentieke ervaringen zoeken, ontwikkelden Samsonite en Wunderman Thompson Belgium een nieuwe merkpositionering: ‘Samsonite is born to go because you are’.
https://www.youtube.com/watch?v=AqJqgjntY4E
“Het verhaal van de campagne is geïnspireerd op de belofte die Samsonite deed om slimme, duurzame en lichte reisoplossingen te maken voor doelbewuste reizigers en pendelaars,” zegt Lotte De Vreese, general manager van Samsonite Travel Europe. “Al van bij de oprichting van Samsonite zit innovatie in ons bloed. We creëren baggage en tassen die zo licht zijn dat je kunt blijven gaan. Omdat niets je mag tegenhouden op jouw ontdekkingsreis door deze fascinerende wereld.”
In de campagne zien we hoe de protagonisten – allemaal mensen met een millennial mindset – verschillende steden verkennen, van 's morgens vroeg tot diep in de nacht, en hoe hun Samsonite-tas hun het leven makkelijker maakt. Alle getoonde collecties maken deel uit van het assortiment Fall/Winter 2019 van het merk. Van de nieuwste innovatieve en duurzame collecties van koffers, zoals Lite-Box Aluminium, tot slimme koffers en rugzakken met ingebouwde USB-laadpoorten... voor hem en voor haar.
SamsoniteDe globale campagne bevat zowel video's als foto's. De video brengt een mix van het stadsleven en wilde natuurthema's en werd ingeblikt in wereldsteden zoals Buenos Aires, Bangkok en Kaapstad. De film wordt wereldwijd gelanceerd in Azië, Europa, Noord- en Latijns-Amerika. Voor de film werd er samengewerkt met productiehuis Hamlet en met Ben Strebel, een veelvuldig bekroond regisseur van muziekclips, content, fictie en commercials.
Daarnaast omvat de campagne foto's van de beroemde Britse fotograaf Olly Burn en productiehuis Making Pictures. De shots werden op locatie gemaakt in echte steden, op verschillende tijdstippen overdag en 's nachts en in verschillende weersomstandigheden. Ook die foto's zullen wereldwijd verspreid worden in alle regio's. Ze zullen veelal gebruikt worden voor print, outdoor, instore en online media.
SamsoniteDe toekomst brengt verschillende follow-ups zoals wereldwijde online- en offline activaties, een retailstrategie, een internationale influencerstrategie en een digitale en sociale vertaling van het nieuwe merkverhaal.

CREDITS

  • Klant: Samsonite
    • Team marketing en communicatie: Lotte De Vreese, Alessandra Madonia, Faten Abchaoui
  • Creatief bureau: Wunderman Thompson Antwerp, Belgium
    • Creatieve directie: Pieter Staes, Manuel Ostyn
    • Creatief team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
    • Accountteam: Mieke Moortgat, Valentine Reuse, An Van den Cruyce
    • Audiovisuele producenten: Caroline Van Ranst, Ingeborg Van Hoof, Bruno Dejonghe
    • Strategie: Tom Vingerhoets, Kevin Schröder
    • Design Director: Sebastien Greffe, Jo Van Grinderbeek
    • Designteam: Inge Vanhees, Virginie Rosseel,
    • DTP-team: Theo Hagtingius, Anja Van Den Broeck
    • Motion design:Matthias Berghmans, Mikael Naudet
    • PR: Lieselot Moerkerke
  • Productiehuis film:  HAMLET Brussels, Belgium
    • Regisseur: Ben Strebel
    • Producent: Sophie Brooks
    • Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead, Thomas Hofman
    • Postproductie: Dominique Ruys
    • Director of Photography: Ben Todd
    • Muziek: Willem Claesen
    • Editor: Phil Currie
    • Uitgeverij: Stitch Editing, Londen
    • Geluidsontwerp en muziek: Sonhouse, Brussel
    • Color Grader: Luke Morrison
    • Visuele effecten: ETC, Londen
    • Hoofd visuele effecten: Ally Burnett
  • Agent van de fotograaf en productiehuis: Making Pictures, Londen, VK
    • Fotograaf: Olly Burn
    • Lokaal productiehuis in Kaapstad: Nomad Productions
    • Lokaal productiehuis in Sjanghai: Bloc Productions
    • Postproductiehuis: The Forge
  • Ontwerp lettertype: Noël Leu, Thierry Blancpain voorGrilli type, Luzern - Zwitserland  
                                                
  • Reactive typo design: Anthony Velen, Kenny Brandenberger, Vevey - Zwitserland