Sinds 17 maart weten we welke merken in 2019 de harten en de portemonnee van de Belgen hebben veroverd. In de categorie "Best Telecom Brand” van Best Brands 2020 is dat Samsung. Serviceplan, het bureau achter Best Brands, vertelt waarom het merk een verdiende winnaar is.
Naast het winnen van Best Consumer Electronics Brand, gaat Samsung naar huis met een tweede award: Best Telecom Brand. Net als bij de categorie Elektronica scoort Samsung het hoogst op zowel Share of Market als Share of Soul binnen Telecom. Voor Apple zien we een hoog Share of Market, maar een opmerkelijk lagere score op Share of Soul in vergelijking met Samsung. Huawei scoort minder op zowel Share of Market als Share of Soul en eindigt op de derde plaats.
Een element dat te maken heeft met het succes van Samsung is het sterke vermogen om zich aan te passen aan nieuwe trends, zoals een grotere beschikbaarheid van 5G. Volgens Counterpoint Research zal de 5G-smartphone een groei tot 18% kennen in 2020. Samsung is van plan zijn 5G-productportfolio uit te breiden over een breder scala aan prijspunten, waardoor de vraag naar 5G-smartphones zal toenemen. Om die uitbreiding winstgevend te maken, zal het merk de operationele efficiëntie op alle gebieden verbeteren, waaronder productie, R&D en marketing. Ondertussen streeft Samsung ook naar internationale uitbreiding voor zijn 5G-netwerkapparatuur. Voor 2020 verwacht het bedrijf dat de binnenlandse activiteiten zullen afnemen, terwijl de internationale markten die achterstand zullen inlopen.
Een ander aspect waar Samsung zich op richt en waarover de gebruikers zich steeds meer zorgen maken, is de veiligheid. Nu netwerken steeds meer door software worden gedefinieerd, is hun infrastructuur kwetsbaarder voor aanvallen. In 2020 zal holistische netwerkbeveiliging dan ook belangrijker worden dan ooit. Samsung erkent het belang van de bescherming van de veiligheid en privacy van hun gebruikers en plaatst dit in het middelpunt van hun activiteiten. Door maandelijkse en driemaandelijkse beveiligingsupdates uit te brengen op geselecteerde Samsung-apparaten die de veiligheid en privacy van de gebruiker garanderen, wil Samsung het vertrouwen van de gebruiker behouden en tegelijkertijd een wendbare reactie op vlak van beveiliging bieden.
Tot slot voorziet Samsung zijn gebruikers voortdurend van geavanceerde technologie zoals de nieuwste opvouwbare smartphone, de Galaxy Z Flip, die op 21 februari in België werd uitgebracht. De telefoon is een full screen telefoon die opgevouwen kan worden om in elke zak te passen, dankzij revolutionair flexibel glas. In de woorden van Samsung is dit de telefoon "die de vorm van de toekomst verandert". Daarnaast maakt het toestel vele innovatieve functies mogelijk. Zo is er de mogelijkheid om te multitasken door het gebruik van een app op elk scherm wanneer de telefoon gedeeltelijk is opgevouwen. Gebruikers kunnen ook foto's te maken vanuit meerdere hoeken, waaronder lage hoeken, of apps splitsen en de bedieningselementen op de onderste helft te zetten, waardoor de bovenste helft in een kijkzone verandert.
Door te blijven innoveren, het aanbod te consolideren en ervoor te zorgen dat zijn netwerken klaar zijn voor toekomstige technologische ontwikkelingen, maximaliseert Samsung zijn omzet en zorgt het voor een sterke positie in de toekomstige markt. Gefeliciteerd aan Samsung voor twee waardige overwinningen!
OVER BEST BRANDS
Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: het bouwen van sterke merken. Merken die zowel economisch als emotioneel presteren. Een onderzoek onder 5.000 consumenten, waarbij we 350 merken uit 21 verschillende bedrijfssectoren analyseerden, leidde tot een ranglijst met de Best Brands. Met een studie van de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met uw merk en met de concurrentie, kan uw merk de KPI's van bestaande klanten verhogen, het consumentengedrag beter begrijpen, de klantenwerving en -retentie verhogen en het toekomstige succes vormgeven.
Benieuwd naar de resultaten van uw merk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via info@bestbrands.be.