Samsung laat supporters Devil Face filter opzetten met De Vloer

Crea / News

Samsung, officiële sponsor van de Rode Duivels, lanceerde tijdens het WK voetbal in 2018 een opvallende digitale campagne waarbij de spelers elke fan persoonlijk bedankten via een personalized video. Dit EK wil Samsung nog een stapje verder gaan en opnieuw de grenzen van de personalisatie verleggen in hun campagne. Het resultaat: de Devil Face Filters. De gebruikte faceswap-technologie zorgt ervoor dat je jezelf tussen de Rode Duivels ziet staan terwijl je een dansje doet, de tegenstander uitwuift, Rusland naar huis danst, etc. Je kan alle filters maken op www.shareyourexcitement.be . “We wilden iets creëren dat enerzijds nieuwe technologie gebruikte, maar anderzijds gewoon heel plezante content is die perfect leeft in de tijdsgeest van vandaag. De Devil Face Filters is perfecte consumer generated content voor platformen als TikTok en Instagram stories. Mee zijn met de tijd is een vereiste voor elke Samsung-campagne en dit kunnen toepassen op het EK en De Rode Duivels was enorm leuk om te doen," zegt Johan Roelandt, creatief directeur van De Vloer.

Het resultaat mag er zijn en haalt vlot de standaard van wat faceswap technologie vandaag kan. Het hele productieproces werd onder de vleugels van productiehuis Make tot een goed einde gebracht. “Het was een hele uitdaging om zowel de kwaliteit van de faceswap als de lage rendertijd met elkaar te kunnen combineren, maar dat is uiteindelijk gelukt. Het resultaat is pure fun dat technologisch niet moet onderdoen” zegt Stijn Mertens van productiehuis Make.

De Devil Face Filters zijn het stokpaardje van de EK campagne van Samsung, maar het geheel gaat veel breder dan dit. Voor zowel de Samsung Galaxy S21, als de Neo QLED TV en het witgoed gamma werden er campagnes ontwikkeld door De Vloer binnen het #shareyourexcitement idee.

IMD:

Qled:

 

CTA:

Credits:

Client: Samsung

Contacts:

Agency: De Vloer

Creative Direction: Johan Roelandt, Geert Verdonck

Account Team: Thomas Faes, Yaël De Wit

Strategic Director: Dorien Matthijssen

Creative Team: Ivo Mertens, Mathias Desmet, Sven Pede, Louise Windels

Design Team: Tom Devriendt, Tuan Phan

Production Company: MAKE

Video Producers: Audrey Dierckx, Greet Van Thillo

Director: Michael Bombeek

Digital team: Frederik Severijns, Jaimy Vanaken, Diederik Van Remoortere, Ruben Temmerman, Gunther Sijmens, Wannes Vermeulen, Stijn Mertens, Ken Kools, Wim Walraevens

Photography: Koen Demuynck