Samsung laat supporters Devil Face filter opzetten met De Vloer
Samsung, officiële sponsor van de Rode Duivels, lanceerde tijdens het WK voetbal in 2018 een opvallende digitale campagne waarbij de spelers elke fan persoonlijk bedankten via een personalized video. Dit EK wil Samsung nog een stapje verder gaan en opnieuw de grenzen van de personalisatie verleggen in hun campagne. Het resultaat: de Devil Face Filters. De gebruikte faceswap-technologie zorgt ervoor dat je jezelf tussen de Rode Duivels ziet staan terwijl je een dansje doet, de tegenstander uitwuift, Rusland naar huis danst, etc. Je kan alle filters maken op www.shareyourexcitement.be . “We wilden iets creëren dat enerzijds nieuwe technologie gebruikte, maar anderzijds gewoon heel plezante content is die perfect leeft in de tijdsgeest van vandaag. De Devil Face Filters is perfecte consumer generated content voor platformen als TikTok en Instagram stories. Mee zijn met de tijd is een vereiste voor elke Samsung-campagne en dit kunnen toepassen op het EK en De Rode Duivels was enorm leuk om te doen," zegt Johan Roelandt, creatief directeur van De Vloer.
Het resultaat mag er zijn en haalt vlot de standaard van wat faceswap technologie vandaag kan. Het hele productieproces werd onder de vleugels van productiehuis Make tot een goed einde gebracht. “Het was een hele uitdaging om zowel de kwaliteit van de faceswap als de lage rendertijd met elkaar te kunnen combineren, maar dat is uiteindelijk gelukt. Het resultaat is pure fun dat technologisch niet moet onderdoen” zegt Stijn Mertens van productiehuis Make.
De Devil Face Filters zijn het stokpaardje van de EK campagne van Samsung, maar het geheel gaat veel breder dan dit. Voor zowel de Samsung Galaxy S21, als de Neo QLED TV en het witgoed gamma werden er campagnes ontwikkeld door De Vloer binnen het #shareyourexcitement idee.
IMD:
Qled:
CTA:
Credits:
Client: Samsung
Contacts:
Agency: De Vloer
Creative Direction: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Account Team: Thomas Faes, Yaël De Wit
Strategic Director: Dorien Matthijssen
Creative Team: Ivo Mertens, Mathias Desmet, Sven Pede, Louise Windels
Design Team: Tom Devriendt, Tuan Phan
Production Company: MAKE
Video Producers: Audrey Dierckx, Greet Van Thillo
Director: Michael Bombeek
Digital team: Frederik Severijns, Jaimy Vanaken, Diederik Van Remoortere, Ruben Temmerman, Gunther Sijmens, Wannes Vermeulen, Stijn Mertens, Ken Kools, Wim Walraevens
Photography: Koen Demuynck
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]