Saniweb, naar eigen zeggen sinds 2009 de grootste online speler in de sanitaire wereld in Nederland en België, heeft samen met end-to-end agency iO de webshop vernieuwd. Daarmee wil de webwinkel het stijgende aantal mobiele gebruikers beter van dienst zijn.
Saniweb werd dit jaar voor de tweede keer op een rij verkozen tot beste online winkel in de categorie ‘Keuken en Badkamer’ van de Shopping Awards. Toch wil het bedrijf de lat hoger blijven leggen door de customer experience op de website te verbeteren, het design aantrekkelijker te maken, en gebruikers een persoonlijkere aanpak te bieden. Daarnaast moest de nieuwe webshop sneller werken — en dus beter ranken in zoekmachines — en cross- en upselling stimuleren. Tijdens het project werkten de teams van iO en Saniweb intensief samen. Een vast projectteam, van UX tot aan development, zorgde voor de nodige efficiëntie en flexibiliteit, waardoor de vernieuwde Adobe Commerce webshop binnen vier maanden is gelanceerd. Dat gebeurt binnen een langere samenwerking: Saniweb en iO werken immers al sinds 2013 samen, en ook in de toekomst blijven ze samen de webshop verder optimaliseren.