Sanoma en Color Passport gaan voor perfecte kleurcombinatie

Sanoma

Media / News

Sanoma

© Sanoma


Mediabedrijf Sanoma Media Belgium en Color Passport bundelen hun krachten in een nieuwe joint venture: My Color Passport Benelux, een moderne kleurconsultatie die bestaat uit een fysieke én digitale kleuren-tool om vrouwen te helpen zoeken naar de perfecte kleurcombinaties.
Hoe het in zijn werk gaat? Eerst wordt uw persoonlijk kleurenprofiel bepaald op basis van uw morfologie, fysieke kenmerken en persoonlijkheid. Dit gebeurt via de wetenschappelijk onderbouwde en innovatieve Color Consult technologie van My Color Passport. Eens dat gekend is, gaat er een kleurenwereld open: u ontvangt uw fysieke kleurentool en krijgt toegang tot een persoonlijke My Color Passport app en webruimte, waarmee u eindeloos kleuren kunt combineren, de laatste kleurentrends krijgt en relevante aanbiedingen ontvangt. Bovendien heeft de app ook een ingebouwde 'color picker', waarmee u gefotografeerde of opgeslagen beelden kan checken met uw eigen digitale kleurencoach, die u meteen vertelt of de kleuren bij u passen of niet. "Met de lancering van My Color Passport maken we nu de brug tussen de B2B-markt, retailers en de consument," legt Thierry Lescrauwaet, CEO van Color Passport, uit. "Iedereen heeft baat bij meer en bewuster kleurgebruik, we worden er alleen maar gelukkiger van. We gaan ook het personeel van retailers opleiden hoe ze met My Color Passport en kleur moeten omgaan op het winkelpunt. Dit maakt de shopping experience van de consument veel bewuster en rijker."
Voor Sanoma Media Belgium is deze stap een logisch gevolg van haar vernieuwde strategie. Sanoma bereikt met zijn sterke merken als Libelle en Flair meer dan 70% van alle vrouwen en is als mediaspeler op zoek naar nieuwe digitale platformen. My Color Passport biedt niet alleen een antwoord aan de consument, maar biedt ook de mogelijkheid aan fashion & beauty merken om op een gepersonaliseerde manier te connecteren met diezelfde consument. "Deze start-up is ontstaan uit unieke kleurenkennis van het Color Passport Insitute en uit de creativiteit en expertise van Sanoma in de leefwereld van vrouwen," zegt Christine Festjens, business director bij Sanoma. "Dit nieuwe initiatief past perfect binnen onze domeinstrategie en laat ons toe nóg meer te focussen op de consument. Met My Color Passport bieden wij een unieke oplossing voor één van de grootste vaak onuitgesproken problemen bij het kleden, opmaken of shoppen. De meeste mensen maken veilige keuzes, maar vanaf nu kan je veel meer juiste kleuren dragen en je erg zelfzeker voelen. Vrouwen horen graag 'goeiemorgen', maar nog liever 'goeiemorgen, wat zie je er goed uit vandaag'."
My Color Passport werd gelanceerd op de Flair Shopping Day in Wijnegem Shopping Center op 18 oktober en is sindsdien via www.mycolorpassport.be of op een van de pop-up stands, waarvan de locaties later bekendgemaakt zullen worden.