Sanoma en Engie Electrabel willen energiezuinig wonen

Media / News

Engie Femmes1Sanoma en Engie Electrabel hebben samen een grote native advertising campagne opgezet in verschillende vrouwen- en home & deco-titels van Sanoma waarin slim en zuinig wonen in de kijker werd gezet. Deze campagne was gericht naar vrouwen en liet Engie Electrabel toe om zich te positioneren als een brede dienstverlener inzake energie.

Slim en comfortabel wonen is een hot en belangrijk topic dat Engie Electrabel en Sanoma vertaald hebben in relevante contentcampagnes voor vrouwen. Libelle/Femmes d’Aujourd’hui, Feeling Wonen/GAEL Maison, Zappy Ouders/Zappy Parents, Flair en vtwonen werden zowel in print, social als online ingezet om vrouwen bewust te maken over energiezuinig wonen. Gedurende zes maanden verschenen meer dan 50 artikels met diverse invalshoeken, zoals een online enquête, een wedstrijd om een ‘home doctor’ te winnen en contentpagina’s over slimme energiegadgets en huisinrichting.

« Sanoma positioneert zich als The Women First Content Company, » klinkt het bij Veerle Neyens, content advertising team manager bij Sanoma. « Onze multimedia merken bereiken meer dan 3 miljoen vrouwen en dat was een perfect match met de doelstellingen van Engie Electrabel. Binnen het centrale thema van slim wonen werd content op maat gebracht van verschillende doelgroepen, zoals jonge vrouwen, dertigers en veertigers, en gezinnen. Ook onze home & deco titels waren heel waardevol in deze campagne, omdat ze vrouwen bereiken die bewust met hun huis en woonomgeving bezig zijn. Met als resultaat sterke merkinvulling voor Engie Electrabel. »

« De diensten van Engie Electrabel gaan veel verder dan puur het leveren van energie, » vertelt Gaetano Palermo, manager B2C communication en ATL bij Engie Electrabel. « Onze kennis en know-how inzake energieverbruik en comfort in huis hebben we samen met Sanoma op aantrekkelijke wijze verpakt in een uitgebreide native advertising campagne, met content op maat van de doelgroep en gespreid over een periode van zes maanden. »

Electrabel_EngieResultaten_20161026_Femmes_Contentpage