SBS en Happiness zetten 'Het Belgische reclameblok' kracht bij

Crea / News

Mediaregie SBS lanceerde begin mei samen met reclamebureau Happiness een reclameblok waarin Belgische adverteerders extra aandacht krijgen en kijkers worden opgeroepen om Belgisch te kopen. Een nieuwe spot zet die campagne kracht bij.

"Dat de coronacrisis een enorme impact heeft op onze lokale economie hoeven we niet meer te vertellen," zegt men bij SBS. "Het is nu belangrijker dan ooit om te communiceren met de consument om hier samen uit te geraken. En dat kan alleen door merken van eigen bodem te kopen." SBS schaarde zich eerder al 100% achter #kooplokaal, het initiatief van de Belgische retailers.

Naast het Belgische Reclameblok zal er ook het #Staycation Reclameblok te zien zijn op antenne, dat helemaal in het teken van ‘vakantie in eigen land’ staat. Zo kunnen merken via een spot of miniprogramma tips geven om thuis het ultieme vakantiegevoel te creëren. En er is meer op komst. Vanaf 8 juni komt er een ‘We support the horeca’-spot aan op de zenders Vier, Vijf en Zes. De bedoeling is om Vlamingen aan te zetten om hun geliefde horecazaken te steunen in deze uitzonderlijke tijden. Hiervoor roept SBS de hulp in van adverteerders om zo samen de lokale horeca een hart onder de riem te steken. In de reclamespot halen een aantal bekende gezichten café-anekdotes boven uit het pré-coronatijdperk. Dit om de kijker op een originele manier aan te sporen terug op café of restaurant te gaan van zodra het mag, uiteraard mits het respecteren van de social distancing-regels.