SBS, Play en Gédéon winnen opnieuw internationale Design Award

Awards / News

SBS Belgium sleepte met Play tijdens de Internationale Eyes & Ears Award Ceremony een felbegeerde Gold Award in de wacht in de categorie ‘Best new design package of a channel’.

Play is de koepelidentiteit die de Vlaamse tv-zenders Play4, Play5, Play6, Play7, Play Sports en Play Sports Open met het content platform GoPlay.be verbindt. De jury looft de geslaagde crossmediale look & feel en beloont de inspanning met goud. Zo kunnen SBS Belgium en haar design agency Gédéon opnieuw een Europese design award in de vitrinekast zetten, na onder meer de Grand Prix Stratégies Du Design (brons), de French Ad Club Awards (silver en brons) en een Red Dot AwardElise Matthys (chief marketing officer SBS Belgium): “We zijn met z’n allen erg fier op de erkenning. Het is een nieuwe bevestiging dat de puzzelstukken van onze strategie stilaan mooi in elkaar passen. Los van de vorm, zien we dat we ook inhoudelijk onze ambities dit jaar kunnen waarmaken met lokale, spraakmakende en entertainende content. De mix van gevestigde waarden zoals De Slimste Mens of De Mol en nieuwe fictie (Grond) en entertainment maakt dat we de Vlaming elke dag kunnen blijven verrassen en vervoeren. Ook nieuwe formats zoals ‘James De Musical’ scoren met 775.000 kijkers op donderdagavond en een marktaandeel van 37,3% (VVA 18-54) vanaf de eerste aflevering buitengewoon goed. Dat voelt goed. Door onze focus op onze strategie ziet het er nu al naar uit dat we onze commerciële jaarambitie van 20% marktaandeel (VVA 18-54) kunnen waarmaken. En zo is het verhaal van Play niet alleen een mooi plaatje, maar verstevigt SBS Belgium haar plaatsje in het Vlaamse medialandschap.”