Scarlet zette samen met Jaco Van Dormael een positieve en kleurrijke campagne op poten die de Scarlet-community in de kijker zet. We ontmoeten een aantal personages met een hoge dosis zelfrelativering, ze nemen het leven niet al te serieus en gaan altijd voor de essentie, net zoals Scarlet. In de nieuwe campagne brengt Scarlet een ode aan zijn klanten. Katrien, Tim, Manu en Noë, zijn stuk voor stuk sympathieke personages die vindingrijk zijn en altijd voor slimme keuzes gaan. Ze kiezen wat ze nodig hebben, niet meer, niet minder. Deze campagne past volledig binnen de groeistrategie van Scarlet. Als "voordeligste provider in België" richt Scarlet zich niet alleen tot mensen die de laagste prijzen willen, maar ook tot zij die graag bewust consumeren en zuinig zijn op wat ze uitgeven. Voor hen is Scarlet de beste oplossing, zo luidt het: het beste netwerk, een aanbod zonder onnodige fantasietjes en één van de beste NPS-scores in de telecommarkt als bewijs. Het zijn die tevreden klanten die we zien in de campagne.
De campagne telt vier 30-secondenspots, geregisseerd door Jaco Van Dormael. We herkennen de fanatsie- en kleurrijke wereld van de regisseur, inclusief een vleugje Scarlet-humor. De spots van Katrien, een pittige moederkloek, en Tim, een dertiger met bakken gezond verstand, zijn vanaf 3 mei te zien op televisie en op sociale media. Noë en Manu kan je vanaf 24 mei ook online spotten. Daarnaast komt er een reeks OOH- en radiospots, met nieuwe personages en nieuwe situaties.
Door te kiezen voor een gediversifieerde aanpak en present te zijn op alle media, wil de voordeligste telecomoperator van België zijn Trio-pakket nationale bekendheid geven en zij die de kwaliteit van de diensten in vraag stellen, geruststellen. Het Trio aanbod omvat tv, internet en telefoon voor €40 /maand. Een slimme prijs, dankzij de slimme keuzes van Scarlet. Geen promoties, geen keuze uit 36 packs en geen 200 tv-zenders. Want geef toe, wie kijkt er nu echt naar 200 zenders?
Credits
Client: Scarlet
Client contacts:Aurélie Denayer,Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans & Manoëlle Ballaux
Ecosystem: SILK
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Art Director: Yana Gestels
Copywriter: Zoé De Priester
Strategy: Jonathan Detavernier & Nicholas Pirard
Project leader: Catherine De Block, Caroline Ropsy & Leen Van Lint
Digital agency: Prophets
Digital Strategist: Tom Willemkens & Bram Cappaert
Digital Project leader: Jeremy Demoor
Digital Project Manager: Lucas Ventura
Media Buying: Maxus
RTV-producer: Marie Libouton, Sara De Grave
Production: Disturb Studio
Producer: Emeline Fouya
Director: Jaco Van Dormael
DOP: Juliette Van Dormael
Art Director/Decor: Stijn Verhoeven
Styling: Julie Lebrun
Soundstudio: FamousGrey Productions – Eli Sundermann
Post-Producer: Sara De Grave
Post-production: Pandemie, FamousGrey Productions
DTP: Anne-Sophie Tonnelier
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]
Communication officer bij Tiense Suiker
Tiense Suikerraffinaderij is een referentie in de Belgische voedingsindustrie. Bij ons gaan traditie […]