Scènes uit de toekomst: Benjamin Sekkai (Business Elements)

Communication / News / Positive Vibes

Exit de ‘exit’, enter de ‘enter’: we gaan met z’n allen het Nieuwe Normaal in. Voortaan stellen we aan spelers uit de sector twee vragen en we rekenen erop dat de antwoorden mensen kan helpen bij het leren omgaan met dat Nieuwe Normaal. Vandaag aan de beurt: Benjamin Sekkai van Business Elements.

Wat zal in Het Nieuwe Normaal veranderen aan jullie contacten met klanten?

“Het begin van deze crisis viel samen met een strategische herpositionering van Business Elements. We hebben het werk moeten aanpassen, maar gelukkig zit het dagelijks gebruik van moderne communicatiemiddelen in ons DNA. Het management besloot dan ook zeer snel over te stappen naar 100% thuiswerk, nog voor de richtlijnen van de overheid er waren.

We hebben deze periode dan ook benut om dichter bij onze klanten te komen door vaker virtuele afspraken te maken via Teams. Omdat onze technologiepartners zelf aan het front van de moderne werkplek stonden (Microsoft, Adobe en ClickDimensions), zijn we naadloos van de ene op de andere dag kunnen overstappen naar virtuele vergaderingen.

Ik denk dat we deze flexibiliteit in de toekomst zullen behouden en ons zullen blijven laten inspireren door de meest effectieve best practices die uit de exit zijn gebleken. Ook al missen we fysieke ontmoetingen en laten ook onze klanten weten dat zij dat missen. Uiteindelijk vervangt niets het menselijk contact.”

Welke nieuwe diensten of manieren van werken bieden jullie voortaan aan?

“De crisis heeft ons ertoe aangezet om de ontwikkeling van bedrijfsoplossingen die op afstand toegankelijk zijn te versnellen. In dit kader bieden wij onze klanten, in samenwerking met Microsoft, noodpakketten aan die een snelle implementatie van ‘bedrijfsoplossingen die overal toegankelijk zijn’ (Business Applications Everywhere) mogelijk maken. 

Als er één ding is dat we moeten onthouden over deze crisis vanuit zakelijk oogpunt, dan is het wel dat het leven van de ene op de andere dag kan veranderen, en als je je klanten niet kent, kan dat dramatische gevolgen hebben. In dit ‘100% nieuwe normaal’ zal het beheer van klantgegevens en de manier waarop we digitaal met hen in contact kunnen blijven essentieel zijn. Daarvoor moeten de data bestaan, maar moeten ze vooral ook coherent zijn en goed worden ingezet. Zo krijgt onze wil om onze klanten te ondersteunen bij het omzetten van hun gegevens in intelligente relaties nog meer betekenis.

Tegelijkertijd hebben we besloten te investeren in onze teams door hen de kans te geven om vaardigheden en competenties te ontwikkelen, om klaar te zijn voor de uitdagingen van morgen. Het 100% werken op afstand stelt ons in staat om ons anders te organiseren. Het was voor ons allen bij Business Elements de ideale gelegenheid om gedurende deze periode trainingen en certificeringen te blijven volgen.”