Scènes uit de toekomst: Gilles de Boncourt (Intergalactic)

Communication / News / Positive Vibes

Exit de ‘exit’, enter de ‘enter’: we gaan met z'n allen het Nieuwe Normaal in. Voortaan stellen we aan spelers uit de sector twee vragen en we rekenen erop dat de antwoorden mensen kan helpen bij het leren omgaan met dat Nieuwe Normaal. Vandaag aan de beurt: Gilles de Boncourt, founder & creative director van Intergalactic

Wat zal in Het Nieuwe Normaal veranderen aan jullie contacten met klanten?

“We hebben medewerkers en internationale klanten met wie we altijd videoconferenties hebben gehouden. Voor onze Belgische klanten was dit echter een nieuwigheid. Wij zijn ontwerpers/producenten en voor ons is live contact erg belangrijk om onze concepten inzichtelijk te maken, bijvoorbeeld door een televisie- of radiospot te tonen bij de klant zelf. Er is niets krachtiger dan menselijk contact om een ​​idee te verkopen. In principe gaan we niet veel veranderen, maar misschien kiezen we voortaan voor minder besloten plaatsen om te vergaderen. Het Zoniënwoud leent zich hier goed voor, of de vele parken in Brussel, wat veel inspirerender is.”

Welke nieuwe diensten of manieren van werken bieden jullie voortaan aan?

We hebben een multi-cam live-unit ontwikkeld met live-editing. Dit stelt ons in staat om op afstand te communiceren in verschillende landen over de hele wereld, via het internet, satelliet of 4G, en live te reageren op belangrijke corporate communicatie. Het is een zeer goede tool die we onlangs nog gebruikt hebben voor Rolls Royce in 12 verschillende landen. We kunnen dus voor elk merk of event een echte live tv-show maken zeg maar.”