Scènes uit de toekomst: Jean Pierre Cremers (Silver&Copper)

Communication / News / Positive Vibes

Exit de ‘exit’, enter de ‘enter’: we gaan met z'n allen het Nieuwe Normaal in. Voortaan stellen we aan spelers uit de sector twee vragen en we rekenen erop dat de antwoorden mensen kan helpen bij het leren omgaan met dat Nieuwe Normaal. Vandaag aan de beurt: Jean Pierre Cremers, managing partner van Silver & Copper.

Wat zal in Het Nieuwe Normaal veranderen aan jullie contacten met jullie klanten?

“Het plotselinge begin van de crisis dwong ons om snel nieuwe manieren te vinden om zowel intern als met onze partners samen te werken. Verrassend was de snelheid waarmee we ons op een paar dagen wisten te reorganiseren en onszelf een nieuwe discipline en nieuwe reflexen bijbrachten. Net zoals iedereen hebben we in technologie oplossingen gevonden die ons in staat stelden om, samen met onze klanten, de campagnes verder uit te bouwen.

Gedurende deze twee maanden werden complexe projecten enkel via videoconferenties uitgevoerd, maar wel door meer contacten te onderhouden. Natuurlijk gaat er niets boven ‘face to face’, we zitten nu eenmaal in de communicatiesector. Toch was de nodige efficiëntie er eens we het ritme gewend waren en we ons concentreerden op de essentie.  

Het was dus de ideale gelegenheid om te werken aan deze dynamiek van samenwerking op afstand. En wat er zal veranderen? De traditionele (en reeds verouderde) wijze van communiceren zal plaats maken voor een meer interactievere en participatieve rythm of business. Bij ons baseren we ons daarvoor op een Joint Business Plan, een gedeeld online dashboard waarmee projecten opgevolgd kunnen worden.”

Welke nieuwe diensten of manieren van werken bieden jullie voortaan aan?

“Via LABEL (ons ecosysteem van deskundige partners) blijven we een hyperreactieve ondersteuning bieden, waarmee ons bureau de behoeften van adverteerders (die in deze moeilijke tijden voortdurend evolueren) kan blijven opvolgen en waarmee we onze strategische en creatieve inbreng ‘in real time’ kunnen aanpassen. Het belangrijkste hierbij blijft relevant communiceren: over wat zinvol is voor de consument op het moment dat hij het nodig heeft.

We hebben met dit model al kunnen experimenteren voor sommige klanten, wier aanbod op het hoogtepunt van de crisis sterk moest worden aangepast. In de toekomst zullen we inzetten op deze nieuwe manier en de gedeelde tools die we hebben ingevoerd. Zo kunnen we de reactie- en aanpassingstijden voor campagnes zoveel mogelijk verkorten.”