Scènes uit de toekomst: Jens Mortier (mortierbrigade)

Communication / News / Positive Vibes

Exit de ‘exit’, enter de ‘enter’: we gaan met z'n allen het Nieuwe Normaal in. Voortaan stellen we aan spelers uit de sector twee vragen en we rekenen erop dat de antwoorden mensen kan helpen bij het leren omgaan met dat Nieuwe Normaal. Vandaag aan de beurt: Jens Mortier, partner en CEO van Mortierbrigade

Wat zal in Het Nieuwe Normaal veranderen aan jullie contacten met klanten?

"Zelfs wij zijn nooit te oud om te leren, dus we zijn volop aan het kijken wat de goeie dingen zijn die we uit deze crisis kunnen leren. We deden al een rondvraag bij onze mensen, we gaan dat ook doen bij onze klanten. We houden in de gaten wat er in het buitenland gebeurt. Facebook en Twitter maken alvast tot het einde van het jaar telewerk permanent voor wie dat wil. En we consulteren onze vrienden van Fosbury & Sons. Het landschapskantoor heeft z’n beste tijd gehad, als we professor Frederik Anseel mogen geloven: ‘Het kantoor wordt een ontmoetingsplaats waar werknemers, klanten, leveranciers en partners samenkomen. Een bruisend marktplein, een smeltkroes van ontmoetingen die het kloppende hart van het bedrijf wordt.’ Wij zullen dat allemaal goed analyseren en vertalen in een nieuwe en – noblesse oblige - vernieuwende manier van werken. Er liggen al wel wat ideeën, maar wat die zijn, dat gaan we niet aan uw neus hangen! We moeten namelijk nog steeds anderhalve meter afstand bewaren."

Welke nieuwe diensten of manieren van werken bieden jullie voortaan aan?

"Wij hebben alleen slimme klanten, en die blijven actief communiceren, ook in deze vreemde tijden. Maar wel aangepast aan deze vreemde tijden. Onze 50 medewerkers zijn dus allemaal volop aan het werk, we hebben geen collectieve maatregelen genomen qua tijdelijke werkloosheid of zo. Iedereen werkte tot vorige week van thuis uit, nu laten we tien tot vijftien mensen per dag toe op kantoor, en onze dagelijkse knuffelronde is tot nader order verboden. We evalueren ook wekelijks wat er anders en beter kan. Zelf heb ik qua nieuwe dienst een paar keer Een Wandeling in het Park gedaan in plaats van een videocall, en dat werkt voortreffelijk. Minder technische issues ook, en een beter geluid."