SchadeNet wordt Carr&Repair met Propaganda

Crea / News

Het netwerk van professionele carrosseriebedrijven SchadeNet pakte eind 2021 in België uit met een nieuwe naam: Carr&Repair, waarin de dubbele r staat voor ‘carrosserie’. Het Nederlandse SchadeNet doet in België al enkele jaren een beroep op Propaganda als communicatiepartner. Nu ze hun aanwezigheid fors willen uitbreiden in Brussel en Wallonië waren ze toe aan een nieuwe naam die ook voor Franstaligen goed bekt. Uit de brainstorms van Propaganda kwam Carr&Repair als winnaar uit de bus. Het bureau ontwikkelde ook het nieuwe logo en de bijhorende huisstijl in presidentieel blauw en levendig rood.

Van een longlist naar een shortlist, de speurtocht naar een nieuwe naam liep zoals gebruikelijk in verschillende rondes om te landen bij het duidelijke Carr&Repair en de baseline ‘Powered by SchadeNet’ blijft behouden als link naar het Nederlandse moederbedrijf waar het 30 jaar geleden begon. Art Director Michiel Mertens van Propaganda ontwierp het nieuwe logo voor Carr&Repair: “Ik wilde vooral een herkenbaar en vertrouwd logo neerzetten, een logo waarvan je het gevoel hebt dat je het al kent. Ook de letter Centra2 black straalt dat vertrouwen uit, net als de kleuren. Hiervoor koos ik presidentieel blauw en dat friste ik op met levendig rood.”

De naam Carr&Repair zette hij in italic, dat geeft vaart en dynamiek, we spreken hier tenslotte over auto’s. De ampersand zette hij recht als een stevige steunpilaar, die is meteen ook hertekend en tegen de R geschoven. Dat geeft een veilig gevoel, je kan zeggen dat de & en R elkaar omhelzen. De drie puntjes zetten er vaart en beweging achter als rijdende wielen. Ze geven ook aan dat er meer is dan carrosserieherstelling, namelijk technologische expertise en een excellente service. Michiel Mertens: “De ampersand en de puntjes vormen een extra brand asset waarmee we leuke dingen kunnen doen, bijvoorbeeld op hun naamkaartjes of T-shirts van de medewerkers. Ik maakte ook een kleine variant van het logo die goed leesbaar blijft voor social media. Dat zijn de letters C&R geworden in een medaillon.”

Ann Kuppens, Project Manager: “Voor SchadeNet en Carr&Repair realiseert Propaganda content voor de blog, Facebook en de nieuwsbrief. Artikels over hun expertise en opleidingen in verband met het herstellen van elektrische wagens bijvoorbeeld. Dat wordt steeds belangrijker onder andere omdat Carr&Repair zich nog meer wil focussen op de B2B-markt: bedrijven met een wagenpark. We verzorgen ook hun website, LinkedIn, advertenties, banners, en ander grafisch materiaal. Een dringende opdracht op korte termijn is de outdoor signing met het nieuwe logo voorzien, de website opfrissen en een tevredenheids webapp lanceren."

Carr&Repair mikt in eerste instantie op de fleet- en bedrijvenmarkt. Van aangifte over herstelling tot administratie, Carr&Repair wil het voor alle partijen zo makkelijk mogelijk maken.