SD Worx speelt een perfecte match

Gisteren werden in The Event Lounge te Brussel de HR Pioneer Awards 2016 uitgereikt. In de categorie Internal Communication won HR-dienstverlener SD Worx, terwijl de Mechelse bouwgroep Willemen de award voor beste HR Campaign in de wacht sleepte.
De HR Pioneer Awards is een tweejaarlijks initiatief van De Facto Image Building en Publicarto Media Solutions. De laureaten ervan worden samen met de Trends HR Manager van het Jaar bekendgemaakt tijdens de Belgian HR Awards. Van de talrijke inzenders haalden zes kandidaten de shortlist voor de award voor interne communicatie, vijf kandidaten schopten het tot finalist in de categorie HR-campagne. Zodoende kwamen op 3 maart maar liefst elf organisaties hun case voor de jury toelichten. En dat deden ze stuk voor stuk met veel vuur en overgave.
Toch raakte de jury het unaniem eens: Willemen Groep en SD Worx dienden de sterkste cases in. Sebastien Buron (jurylid, Trends/Tendances): “Willemen wist onze aandacht te trekken met een krachtige, creatieve en vooral innovatieve HR-campagne die gebruikt maakte van virtual reality om potentiële medewerkers op hun grootste bouwwerven rond te leiden. Zeker bij hun doelgroep, ingenieurs, kon deze hypermoderne aanpak op erg veel bijval rekenen.”
Jan Schuddinck (jurylid, De Facto Image Building): “SD Worx won de HR Pioneer Award Internal Communication met The Perfect Match, een campagne die 300 medewerkers een halve dag aan het werk zette bij een voor hen onbekende SD Worx-klant. Het werd een grootschalige, maar mooie en menselijke interne campagne die ook extern - met name bij de klanten - zijn effect niet miste.” The Perfect Match werd bedacht door The Oval Office. De creatieve campagne versterkte de band tussen de medewerkers van SD Worx en de KMO-klanten. 420 SD Worx-medewerkers gingen een dag lang aan de slag bij hun klanten, en leerden zo het kloppend hart van elk van deze bedrijven kennen. Eerder werd The Perfect Match ook al beloond met een gouden award tijdens het EuBea Festival, de meest prestigieuze prijzen in de Europese livecommunicationsector.
Beide prijzen werden overhandigd doorjuryvoorzitter Martin De Sutter, HR director van Milcobel en winnaar van de eerste editie van de HR Pioneer Awards in 2014. Beide winnaars van 2016 ontvingen naast een mooie, in 3D geprinte award ook een media- en communicatiecheque ter waarde van maar liefst €33.535, te besteden bij Roularta Recruitment Solutions, De Facto Image Building, Trends/Tendances en Kanaal Z/Canal Z.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]