Selfies maken jongeren warm voor zorgjobs

Crea / News

Ook dit jaar zet de campagne ‘Ik ga ervoor’ medewerkers uit de zorg-en welzijnssector in de schijnwerpers. Wie is er dan ook meer geschikt als ambassadeur om jongeren warm te maken voor de sector. Met een brede ‘we need you’-geïnspireerde campagne trekt Bridgeneers samen met de Vlaamse overheid en Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin ten strijde. Op zoek naar jongeren die willen kiezen voor een zorgopleiding. Jongeren die ‘ervoor gaan’! Want vandaag meer dan ooit, komt de zorgsector handen, hoofden en harten te kort.

Als de huidige coronacrisis ons iets goeds gebracht heeft, dan is het wel dat het aanzien van een job in de zorgsector een flinke boostheeft gekregen. Onze helden van vandaag zijn niet in de weer met capes en superkrachten. Zij dragen mondmaskers, beschermende kledij en zijn de klok rond in de weer om anderen te helpen. Ze hebben jobs die ertoe doén. Wie nu kiest voor een zorgjob, doet dat heel bewust.Uit zorgzaamheid, ambitie of eenvoudigweg vanuit persoonlijke betrokkenheid. Voor een nichtje met een handicap. Voor een grootvader die overleed aan kanker. Voor de baby van de buren die onverwacht zorgkriebels losmaakte. Met een printcampagne trekken we de straat op (onder andere via De Lijn en de vaccinatiecentra) met als uitgangspunt de vraag “Waarom ben jij in de zorg gegaan?”. De sfeervolle retrogeïnspireerde fotografie van Frieke Janssens zorgt voor een reeks eerlijke, menselijke campagnebeelden met een knipoog naar ‘den oorlog’. Op de Dag van de Zorg, zondag 21 maart, stak men zelfs een tandje bij. Met een golf aan enthousiaste selfies van zorgverleners liet men iedereen zien waarom een job in de zorg-en welzijnssector de moeite waard is. Fiere zorgverleners toonden dat zij met hart en ziel in de zorg staan en deelden hun foto met de hashtag #ikgaervoor. Ook via sociale media, de website ikgaervoor.be en verrassende PR blijft men de zorgsector in de kijker zetten.