#SendingLove is een nieuw en wereldwijd initiatief om liefdesboodschappen te promoten die gemeenschappen over de hele wereld verenigen tijdens de strijd tegen de gevolgen van Covid-19. De DOOH-campagne is gelanceerd door buitenreclamespecialist Talon Outdoor en wordt ondersteund door de World Out of Home Organization (WOO) en veel van haar lidorganisaties. Het maakt gebruik van advertentieruimte ter beschikking gestelde door meer dan 70 media-eigenaars in 153 steden, waardoor het de grootste door gebruikers vervaardigde campagne is ooit op digitaal Out of Home uitgevoerd. Deelnemende bedrijven zijn o.m. Clear Channel, JCDecaux, BlowUP Media en Lijncom.
De campagne wordt mogelijk gemaakt door Plexus, het wereldwijde OOH-netwerk van Talon, die samen met hun partners een mediacampagne hebben ontwikkeld met een totale waarde van 15 miljoen dollar. Clear Channel Belgium (zie illustratie hierboven) sluit zich aan bij het initiatief om liefdesboodschappen uit te zenden in Brussel op de 4 I-CONIC-schermen(Delta, De Brouckère, Van Praet en Charles V). Het door Grand Visual ontwikkelde systeem mikt geografisch op boodschappen voor de gekozen stad en verbindt gemeenschappen met liefdesboodschappen van op afstand in een demonstratie van wereldwijde solidariteit. Baudouin Van de Berg, sales director Clear Channel Belgium: "We zijn verheugd aan boord te zijn en boodschappen van liefde en eenheid vanuit de hele wereld aan de Belgische populatie te laten zien. Ondanks de beperkingen van lockdown is het geweldig om de out of home gemeenschap samen te zien komen om de effecten van COVID-19 te bestrijden, en sociale afstand in het bijzonder, met een campagne die mensen verbindt en geruststelt dat we hier samen in zitten".
Ook Lijncom werd aangezocht om deel te nemen aan het wereldwijd initiatief #SendingLove. Christine Van den Berghe, CEO van Lijncom is bijzonder opgetogen: “Toen we via onze partner CSDM de vraag kregen om het Antwerpse DOOH-netwerk mee te beschikking te stellen, gingen we onmiddellijk mee in het verhaal. Antwerpen is een wereldstad en met ons DOOH netwerk in het hart van de stad hebben we een aanzienlijk bereik. We zijn dan ook bijzonder trots dat we vandaag al Liefdeswensen van Liam uit de Verenigde staten kunnen tonen aan de Antwerpenaar.” Deelnemers kunnen een donatie doen aan het wereldwijde Covid-19 Solidariteitsfonds en krijgen dan een afdruk van hun foto, die in de door hen gekozen stad op digitale schermen wordt uitgezonden.
De wens loopt momenteel op de 22 door Lijncom gecommercialiseerde digitale schermen in de Antwerpse premetro.
Ontworpen door Grand Visual moedigt de campagne de deelnemers aan om liefde te sturen naar hen die wonen op plaatsen waar ze zelf niet naartoe kunnen reizen. Hoe doen ze dat? Door creatief te zijn en met hun handen het hart symbool te maken en hun foto's en locaties te uploaden naar www.sendinglove.to. Deelnemers hebben dan de mogelijkheid om te doneren aan het wereldwijde Covid-19 Solidariteitsfonds voordat ze een afdruk krijgen van hun foto die in de door hen gekozen stad op het scherm speelt. Deze kunnen ze dan delen met vrienden en familie via sociale netwerken.