Sensoa en Bonka Circus ontkrachten opnieuw seksmythes

In 2017 lanceerde Bonka Circus de eerste campagne waarin zes hardnekkige seksmythes ontkracht werden. Afgelopen weken waren zes andere mythes aan de beurt, via een campagne op sociale media, in samenwerking met influencers. Via redactionele aandacht zorgde men ervoor dat Sensoa midden in het debat stond. 
Wim Oosterlinck gaf op Q music de voorzet op 14 september en ontkrachtte deze eerste mythe alvast door op te radio te openbaren dat hij 24 was toen hij het voor de eerste keer gedaan heeft. VTM Nieuws en VRT NWS pikten hierop in en openden hiermee het debat over de andere mythes. Telkens werd doorverwezen naar de website seksualiteit.be waar voor elke mythe informatie te vinden is die de mythe ontkracht.

Ook Yentl Ceuppens lichtte een tipje van de sluier over haar ervaringen onder de lakens. In een intieme blogpost op haar website kan je haar openhartigheid lezen over de mythe ‘aan pijn bij het vrijen is niets te doen’. Oprichter van Fille Folle Ilona Lodewijckx zette een samenwerking met Sensoa op poten en zal komende weken nog op alle zes de mythes uitgebreid in gaan. Dit met als doel de tienermeisjes waarop ze focust geruststellende woorden aan te bieden in deze context. Ook jongerenwebsite Tagmag maakte een video waarin ze de zes mythes laten ontkrachten door jongeren. Vaderklap gaf zijn visie op de mythe 'jongens zijn de jagers, meisjes de prooi'. 
Dat seks hebben met hiv wél kan, werd door ex hiv - patiënt Tim Van De Putte toegelicht bij de Madammen op Radio 2. En ook Radio 1 schonk aandacht aan deze mythe, professor Linos Vandekerckhove kwam toelichten wat ondetecteerbare virale lading precies inhoudt in Nieuwe Feiten bij Lieven Vandenhaute. Jongerenzender MNM op hun beurt polste in Generation M naar de mening van jongeren over de mythes 'Jongens zijn de jagers, meisjes de prooi' en 'het belangrijkste is dat de man klaarkomt'. Benedikte van Eeghem schreef een opinie op VRT NWS waarin ze de seksmythecampagne aangrijpt om het gesprek over seks aan te gaan met haar kinderen.

De campagne mocht ook op heel wat aandacht rekenen van de geschreven pers, oa HLN, NINA, Dag Allemaal, De Standaard, Het Nieuwsblad, Knack, De Morgen, Flair, Goed Gevoel, en Het Belang Van Limburg schreven over de seksmythes.



CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


