In 2017 lanceerde Bonka Circus de eerste campagne waarin zes hardnekkige seksmythes ontkracht werden. Afgelopen weken waren zes andere mythes aan de beurt, via een campagne op sociale media, in samenwerking met influencers. Via redactionele aandacht zorgde men ervoor dat Sensoa midden in het debat stond. Wim Oosterlinck gaf op Q music de voorzet op 14 september en ontkrachtte deze eerste mythe alvast door op te radio te openbaren dat hij 24 was toen hij het voor de eerste keer gedaan heeft. VTM Nieuws en VRT NWS pikten hierop in en openden hiermee het debat over de andere mythes. Telkens werd doorverwezen naar de website seksualiteit.be waar voor elke mythe informatie te vinden is die de mythe ontkracht.
Dat seks hebben met hiv wél kan, werd door ex hiv - patiënt Tim Van De Putte toegelicht bij de Madammen op Radio 2. En ook Radio 1 schonk aandacht aan deze mythe, professor Linos Vandekerckhove kwam toelichten wat ondetecteerbare virale lading precies inhoudt in Nieuwe Feiten bij Lieven Vandenhaute. Jongerenzender MNM op hun beurt polste in Generation M naar de mening van jongeren over de mythes 'Jongens zijn de jagers, meisjes de prooi' en 'het belangrijkste is dat de man klaarkomt'. Benedikte van Eeghem schreef een opinie op VRT NWS waarin ze de seksmythecampagne aangrijpt om het gesprek over seks aan te gaan met haar kinderen.
De campagne mocht ook op heel wat aandacht rekenen van de geschreven pers, oa HLN, NINA, Dag Allemaal, De Standaard, Het Nieuwsblad, Knack, De Morgen, Flair, Goed Gevoel, en Het Belang Van Limburg schreven over de seksmythes.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]