9 op de 10 klanten bij ALDI leggen ook verse producten in de winkelkar. De aandacht die ALDI de afgelopen jaren heeft besteed aan een groeiend versassortiment wordt beloond door de consument. Die kiest steeds vaker voor verse producten bij de discounter. Een gloednieuwe campagne door communicatiebureau Serviceplan moet nu ook de overige 10% over de streep trekken. Serviceplan bedacht een campagne voor zowel paid als owned kanalen van ALDI. Ze werkten hiervoor samen met Mediaplus, Plan.Net, Publicis, BOA, Sonhouse en Pivott.
Het resultaat van deze samenwerking zijn vijf filmpjes die met een knipoog aantonen dat je al een heel goede reden moet hebben om géén vers te kopen bij ALDI. Een man in het gips, Tarzan, een vogelverschrikker, een ridder en een hockeyspeler passeren de revue om die boodschap op humoristische wijze te illustreren. De video’s zijn te zien op TV, online en op sociale media.
Credits
Client: ALDI
Contacts: MARCOM Team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Alice Simon, Emerson De Oliveira
Strategy: Steffen Vander Mynsbrugge
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creatives (Copy/AD): Nathalie Strybos, Marc Thomasset
Studio: Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux, Bernard Durant, Benjamin Gaspart
Motion design : Bert Landeloos, Dorian Colin
RTV Producer: Annemie Decorte
Production Company: Red Dust
Director: Manu Coeman
Dop: David Doom
Gaffer: Bram Lens
Key grip: Stijn De Troyer
Foodstyliste: Sofie Noyen
Stylist: Nathalie Lermytte
Art Director: Aaron De Keyser
Casting Director: Ans Brugmans
Offline Editor: Frederik Vandewalle
Colorist: Roman Strijbos
Post-Producer: Wilson Verstreken
Audio Post: Sonhouse
Executive Producer: Sander Claessens
Line Producer: Geert De Wachter
Digital Agency: Plan.Net
Digital PM: Amandine De Vlieghere
Digital Creative Producer: Greg Pin
Webmaster : Benoît Duchesne - Sami El Nakadi - Bilal Bounour - Philippe Hermans
UX : Justine Van Hoorebeke
Digital Media Agency: Mediaplus
Media Planner : Simon Vangenhende
Programmatic Lead : Line Khalil
Search Marketer : David Colantuono
Social Media Agency: Pivott – An Bontemps
Media Agency: Publicis – Maarten Keyen, Samy Belakbir , Shirley Dupar
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]