Serviceplan en ALDI gaan voluit voor vers 

Crea / News

9 op de 10 klanten bij ALDI leggen ook verse producten in de winkelkar. De aandacht die ALDI de afgelopen jaren heeft besteed aan een groeiend versassortiment wordt beloond door de consument. Die kiest steeds vaker voor verse producten bij de discounter. Een gloednieuwe campagne door communicatiebureau Serviceplan moet nu ook de overige 10% over de streep trekken. Serviceplan bedacht een campagne voor zowel paid als owned kanalen van ALDI. Ze werkten hiervoor samen met Mediaplus, Plan.Net, Publicis, BOA, Sonhouse en Pivott.  

Het resultaat van deze samenwerking zijn vijf filmpjes die met een knipoog aantonen dat je al een heel goede reden moet hebben om géén vers te kopen bij ALDI. Een man in het gips, Tarzan, een vogelverschrikker, een ridder en een hockeyspeler passeren de revue om die boodschap op humoristische wijze te illustreren. De video’s zijn te zien op TV, online en op sociale media.   

Credits  

Client: ALDI    

Contacts: MARCOM Team ALDI   

Agency: Serviceplan    

Account Director: Kathleen Driscart    

Account team: Alice Simon, Emerson De Oliveira   

Strategy: Steffen Vander Mynsbrugge 

Creative Director: Tony Naudts-Ducène    

Creatives (Copy/AD): Nathalie Strybos, Marc Thomasset  

Studio: Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux, Bernard Durant, Benjamin Gaspart 

Motion design : Bert Landeloos, Dorian Colin 

RTV Producer: Annemie Decorte   
Production Company: Red Dust 

Director: Manu Coeman 

Dop: David Doom 

Gaffer: Bram Lens 

Key grip: Stijn De Troyer 

Foodstyliste: Sofie Noyen 

Stylist: Nathalie Lermytte 

Art Director: Aaron De Keyser 

Casting Director: Ans Brugmans 

Offline Editor: Frederik Vandewalle 

Colorist: Roman Strijbos 

Post-Producer: Wilson Verstreken 

Audio Post: Sonhouse 

Executive Producer: Sander Claessens 

Line Producer: Geert De Wachter 

Digital Agency: Plan.Net    

Digital PM: Amandine De Vlieghere 

Digital Creative Producer: Greg Pin 

Webmaster : Benoît Duchesne - Sami El Nakadi - Bilal Bounour - Philippe Hermans 

UX : Justine Van Hoorebeke 

Digital Media Agency: Mediaplus   

Media Planner : Simon Vangenhende  

Programmatic Lead : Line Khalil 

Search Marketer : David Colantuono   

Social Media Agency: Pivott – An Bontemps     

Media Agency: Publicis – Maarten Keyen,  Samy Belakbir , Shirley Dupar